מחקר: תפיסת המחיר גורמת לצרכנים להירתע מרכישת מזונות בריאים

למרות שלא תמיד זה כך - רוב הצרכנים מאמינים שמוצרים בריאים הם יקרים יותר, ונרתעים בשל כך מלהכניס אותם לסל הקניות שלהם

פורסם בתאריך: 24/01/2017, גיליון 1858

בעוד שמצרכים אורגניים ונטולי גלוטן עשויים להיות יקרים יותר ממצרכי מזון רגילים, מחקר אקדמאי חדש שנערך לאחרונה במספר אוניברסיטאות בארצות הברית מגלה כי מזונות בריאים נתפסים על ידי הצרכנים כיקרים יותר ממזונות רגילים, למרות שבמקרים רבים אין זה כך. כתוצאה מכך, צרכנים רבים מוותרים על אכילת מזון בריא.

Whole Foods. ההבדל בין מחיר לתפיסת המחיר
Whole Foods. ההבדל בין מחיר לתפיסת המחיר
"בחמישה מחקרים נפרדים שערכנו מצאנו כי התפיסה הרווחת בקרב הצרכנים היא כי מזון בריא הוא מזון יקר, למרות שבקטגוריות רבות ההנחה הזו אינה נכונה", כתבו מחברי המחקר.
המחקר, שנערך על ידי עמיתים מאוניברסיטת אוהיו, אוניברסיטת ג'ורג'יה ואוניברסיטת ונדרבליט, פורסם לאחרונה במגזין Journal of Consumer Research.
מהמחקר עולה כי הצרכנים נוטים להאמין שמוצרים הם בריאים יותר כשמחירם גבוה יותר, ובהתאמה, מניחים שמוצרים המוגדרים כבריאים יהיו יקרים יותר.
עוד עלה בסדרת המחקרים, כי ההטיה בתפיסת המחיר מביאה את הצרכנים להאמין כי מרכיב מסוים במזון הוא חשוב יותר כאשר המצרך עצמו יקר יותר. בנוסף, כאשר מוצר "בריא" נמכר במחיר נמוך יחסית, הוא עורר את חשדם של הצרכנים. לדוגמה, חטיף בריאות שעולה שני דולר הביא צרכנים רבים יותר לחיפוש אחר ביקורות צרכנים, לעומת חטיף זהה שעלותו ארבעה דולר.
לסיכום, מחברי המחקר מזהים כי לתפיסת המחיר המוטעית יש השפעה על הקניות של הצרכנים, שפעמים רבות מוותרים על קניית מזון בריא משום שהוא נתפס כיקר יותר. 

כתבות נוספות