עמינח: חוויית שינה מושלמת לכל גיל

הרשתות של עמינח, שפרוסות בכל רחבי הארץ, נותנות מענה לכל סוגי הקהלים. השנה השיקה עמינח ספר מעוצב לנוער וניהלה קמפיין בסיסמה "לישון טוב, לחיות טוב"

פורסם בתאריך: 23/07/2019, גיליון 1978

קבוצת עמינח פועלת בעולם השינה באמצעות שתי זרועות: האחת בפיתוח הנדסה ושיווק מזרנים ופתרונות שינה לקהלים מגוונים, והשנייה כקבוצת רשתות קמעונאיות המתמחות בעולם זה. ברשת עמינח סנטר שמים דגש מיוחד על השפעת שינה טובה על איכות החיים של הלקוחות ומשקיעים משאבים בפיתוח ושיווק פתרונות שינה, המתייחסים למבנה הגוף ולצרכיו. עמינח, כמשווקת מזרנים ופתרונות שינה, השיקה לאורך השנים מותגים וקונספטים שונים, כגון המרכז הבריאותי, ספפה, מיטה וחצי, King Koil, iSpace, אמריקן קומפורט ועוד.

 

בעמינח הבינו בשנים האחרונות, שבנוסף למותג מוּכָּר ואמין שמספק פתרונות שינה מתקדמים ומותאמים, הלקוחות מחפשים גם חוויה עיצובית שתהפוך את חדר השינה הפרטי למקום אישי ושקט, שיכול להציע מפלט מחיי היומיום. כתוצאה מכך, בשנים האחרונות החברה פועלת בשיתוף פעולה אסטרטגי עם אדריכלים ומעצבי פנים מובילים, שכל אחד מהם מעצב את "חדר השינה של חלומותיו“ שבמרכזו ניצבת אחת המיטות של המותג. המיטות של המעצבים והאדריכלים יוצרות בחנויות הרשת קולקציות מגוונת, עשירות ועדכניות.

 

 כחלק מהפנייה של עמינח לפלח הנוער, השיקה עמינח השנה ספר מעוצב, שאיפשר ל-10 ילדים להציג את ה"אני מאמין" הפרטי שלהם, ולעצב ביחד עם מעצבי פנים מובילים את חדרי הנוער שמתאימים להם.

 

כחלק ממיצוב המותג עם שינה טובה, עלתה עמינח ב-2018 בקמפיין שילוט חוצות בולט שהציג את המזרנים המתקדמים של המותג תחת הסיסמה "לישון טוב, לחיות טוב".



רשת החנויות של עמינח

כקמעונאית, פועלת עמינח באמצעות 50 חנויות בפריסה ארצית, המופעלות תחת שלושה פורמטים שפונים לקהלי מטרה שונים. המותגים השונים מאפשרים לכל לקוח למצוא את המוצרים, רמות המחיר והעיצוב המתאימים לצרכיו. בשנים האחרונות החלה החברה בגיבוש אסטרטגיה קמעונאית חדשה לפיה העובדה שהסניפים קרובים אחד לשני היא יתרון. התובנה בתפיסה זו היא כי צרכנים מבצעים בכל מקרה חיפוש בין אלטרנטיבות לפני שהם מקבלים החלטת רכישה, ולכן כדאי שהאלטרנטיבות יהיו קרובות זו לזו, כך שלצרכן יהיה קל למצוא את מבוקשו באחת מרשתות הקבוצה.

 

רשת החנויות, והפורמטים השונים שלה, מאפשרים לעמינח לתת מענה לצרכן החדש שדורש זמינות לצד מחיר ולספק לו הרבה יותר "Value for Money", כלומר מוצרים איכותיים במחיר משתלם וזמינות מיידית. כך, מתמודדת עמינח מול התחרות ומול האפשרויות הבלתי מוגבלות העומדות בפני הצרכן בעידן הדיגיטלי ומספקת לו את המוצרים הטובים ביותר, במחיר הטוב ביותר, בזמן הקצר ביותר ובפורמט הקמעונאי שמתאים לו.

 

רשת גוד נייט - הבית הראשון שלי. העמידה באתגר השיווקי של עמינח מתאימה במיוחד לרשת זו, שכמו נבנתה לצורכי הצרכן החדש. רשת גוד נייט נולדה כפורמט לקהל הצעיר - סטודנטים, צעירים וזוגות שעוברים לדירה הראשונה שלהם, ומחפשים פתרונות שינה בתקציב מוגבל. גוד נייט מרכזת מוצרים של מותגים מובילים ומציעה מחירים אטרקטיביים במיוחד. בין המותגים שמציעה הרשת נמנים כל מותגי הבית של עמינח בהם ספפה ומיטה וחצי כמו גם עמינח, קינג קויל, רדיסון וסרטה – שנבחר למזרן הנמכר ביותר בארה"ב על ידי ה"פורניצ'ר טודיי" ומשווק בלעדית ברשת.

 

בנוסף, מציעה הרשת חוויית שירות המבוססת על מערך מומחים שמתאימים את המוצר הנכון ללקוחות, ומאפשרים לכל לקוח להתנסות במוצר שרכש במשך 30 ימים ללא התחייבות. רוב המוצרים בחנויות נמכרים תחת המותג הפרטי של הרשת, כאשר החלק הארי של המכירות מתבצע בשיטת "שלם וקח". זאת, במטרה לתת מענה לדרישות הלקוחות בני דור ה-Y, שרוצים לקבל את המוצרים כבר במועד רכישתם, או כמה ימים מאוחר יותר. בשנים האחרונות הגדילה הרשת משמעותית את נוכחותה בדיגיטל ובמהלכים שיווקיים, במטרה לפגוש את קהלי היעד במקומות בהם הם נמצאים.

 

בשנה החולפת השיקה רשת גוד נייט חנות דגל חדשה באזור התעשייה סגולה בפתח תקווה. החנות, המשתרעת על כ-600 מ"ר, מציעה מתחם עם מגוון גדול של פתרונות שינה המותאמים לקהל היעד הצעיר, בעיצוב מעודכן ותוך שירות ייעוץ אישי לכל לקוח. חנות זו מצטרפת לסניף בן 700 מ"ר שנפתח לפני כשנה וחצי בראשון לציון ולהרחבת הסניפים בתלפיות שבירושלים ובצומת ביל"ו הסמוך לרחובות.

 


רשת עמינח סנטר - השלב הבא בעולם השינה. רשת עמינח סנטר מספקת פתרונות ללקוחות מבוססים יותר, המנהלים קריירה, משפחה ובית. הרשת משווקת חדרי ומוצרי שינה בסגנונות שונים ובמגוון מותגים, הכוללים את מיטב החידושים הטכנולוגיים.

 

המותגים הנמכרים ברשת - עמינח, King Koil, ספפה, מיטה וחצי, מערכות מתכווננות סוויספלקס, SERTA Masterpiece ועוד - שמבטיחים להציע פתרונות לחוויית שינה מושלמת.

 

השנה בחרה רשת עמינח סנטר להציב שוב בפוקוס את מזרני קינג קויל, מותג ותיק ומוכר המזוהה עם שינה איכותית. הרשת עלתה בסרטון הומוריסטי ומעורר הזדהות, כהמשך לסדרת הסרטונים מהשנים האחרונות: הפעם בסרטון מככב זוג ישראלי שעובר בבית מלון מחדר לחדר בחיפוש אחר החדר המושלם – עד שהוא מגיע לסוויטת קינג קויל. הקמפיין עלה במספר גלים לאורך השנה, ששיאם היה לקראת עונת מעברי הדירות בקיץ, וכן לקראת החגים.

 

אמריקן קומפורט - נוחות יוקרתית ומפנקת. רשת הפרימיום אמריקן קומפורט מספקת בשורה מפנקת באמצעות מוצרים יוקרתיים שהדגש בהם הוא על איכות ונוחות, רוגע ושלווה. בין מוצרי הרשת ניתן למצוא כורסאות טלוויזיה, מערכות ישיבה מתכווננות, סלונים מתכווננים, כורסאות מסאז' המדמות עיסוי ידני ועוד. בשנים האחרונות הרחיבה הרשת באופן משמעותי גם את המזרנים והמיטות המתכווננות של המותג, כמו גם שורה של מוצרי נוחות ופינוק דוגמת מסאז'רים לידיים ולרגליים – ונהנתה ממגמת צמיחה בתחומים אלה.

 

בליבת המותג עומד צוות של מהנדסים ומעצבים, שמאפשרים לו להביא לשוק מוצרים מתקדמים ביותר. החברה הקימה במהלך השנים מחלקת פיתוח מקצועית בישראל שבמסגרתה מהנדסי החברה פיתחו מנגנונים מכניים חכמים לכורסאות הנפתחות, שמוגנים בפטנט עולמי. מנגנון שפותח בחברה נמכר כיום גם ליצרניות אחרות בעולם. בשנים האחרונות מלווה את הכורסאות המתכווננות של המותג הסלוגן "פינוק ממחלקה ראשונה".

 

בשנה החולפת החלה הרשת במהלך אסטרטגי להרחבת עולם הסלונים של אמריקן קומפורט, תחום הסלונים ופינות הישיבה הוא בעל המחזור הגבוה ביותר בעולם הריהוט, כאשר הלקוח הישראלי מייחס חשיבות רבה לנוחות ולנראות הסלון כחדר האירוח והבילוי המשפחתי המועדף, ומחליף אותו בתדירות גבוהה יותר מאשר מערכות שינה. ברשת הוחלט לנצל את היתרון המובנה שלה כבעלת כל שרשרת האספקה של מותג אמריקן קומפורט – מהפיתוח, דרך הייצור ובקרת האיכות ועד לרצפת המכירה - מתוך מטרה להרחיב את התחום בחנויות הרשת ולהוביל את שוק סלוני האיכות והנוחות.

 

דברים שלא ידעת על עמינח

  • הישראלי מחליף מזרן פעם ב-7 שנים בממוצע.
  • המיטה המתכווננת הראשונה בעולם עם ארגז מצעים פותחה בעמינח.
  • השחקנים עוז זהבי, סנדי בר, אגם רודברג, עומר ברנע ואחרים התחילו את קריירת הדוגמנות שלהם כילדים מקפצים על מזרני עמינח.
  • צרכנים יכולים לשלוט במיטות החשמליות המתכווננות של עמינח באמצעות אפליקציה לסמארטפון.

 

אבני דרך בחייו של עמינח

1965 - עמינח נוסדה.

1970 - עמינח משיקה את “המרכז הבריאותי“.

1975 - עמינח מפתחת את “ספפה“.

1994 - עמינח משיקה את “מיטה וחצי“.

2000 - עמינח מקימה את עמינח מדיק.

2014 - עמינח מקדמת את קו המיטות המתכווננות.

2016 - השקת סניף הדגל של עמינח סנטר בבני ברק.

2017 - השקת סניפי הדגל של גוד נייט בראשון לציון, בביל"ו ובירושלים.

2018 - השקת סניף חדש לרשת גוד נייט בצומת סגולה והרחבת עולם הסלונים באמריקן קומפורט.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2018 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות