דוח: המעבר לקניות מזון באינטרנט מהיר בהרבה מהמצופה

בעוד 4 שנים יחצו מכירות המזון באינטרנט בארה"ב את רף 100 מיליארד הדולר, אך מהדוח עולה, כי רק 7% מהקמעונאים ו-22% מהמשווקים ערוכים לשינוי

פורסם בתאריך: 06/02/2018, גיליון 1908

הצרכנים עוברים לרכוש מזון באמצעות האינטרנט - והמעבר הזה קורה במהירות גדולה בהרבה מהצפוי. זו המסקנה המרכזית שעולה מדוח חדש של התאחדות משווקי המזון בארצות הברית שנערך על ידי חברת המחקר נילסן.

 

הממצאים שעולים מהדוח הם בעלי משמעות גדולה מכמה סיבות. ראשית, מהנתונים עולה, כי אימוץ עריכת קניות המזון בערוצים המקוונים הוא מהיר בהרבה ממה שצפו דוחות קודמים של נילסן ואיגוד משווקי המזון של ארצות הברית.

 

אמזון פרש. הצרכנים מוותרים על הסופר
אמזון פרש. הצרכנים מוותרים על הסופר

בדוח קודם שערכו שני הגופים, הוערך כי קניות המזון המקוונות יעברו את רף 100 מיליארד הדולר בשנת 2025. כעת, מראה הדוח החדש כי רף 100 מיליארד הדולר יחצה כבר בשנת 2022, עם 70% מהצרכנים שיבצעו לפחות חלק מקניות המזון שלהם באינטרנט.

 

נכון להיום, 49% מהצרכנים בארצות הברית כבר מבצעים לפחות חלק מקניות המזון שלהם באינטרנט, כאשר בקרב בני דור המילניום 61% מבצעים רכישת מזון באינטרנט.  53% מקרב בני דור ה-X ו-41% מבני דור ה"בייבי בום" מבצעים גם הם חלק מקניות המזון באינטרנט.

 

עוד עולה מהדוח, כי חלק גדול מהקמעונאים ויצרני המזון אינם ערוכים למעבר של קניות המזון מהחנויות הפיזיות לאינטרנט. בנוסף, רק 7% מהקמעונאים ו-22% מהמשווקים בתחום אמרו כי הארגון שלהם ערוך כראוי למעבר של ענף המזון לאינטרנט.

 

לסיכום, כתבו מחברי הדוח, כי על הקמעונאים ומשווקי המזון לעבוד בשיתוף פעולה על מנת להתאים את התעשייה למעבר של הצרכנים לרכישת מזון באינטרנט.

כתבות נוספות