המובייל שבר שיאי תנועה בעונת החגים הנוכחית – אז מדוע הוא לא הצליח "לספק את הסחורה"?

הקמעונאים מסביב לעולם "שוברים את הראש" בשאלה איך ניתן להמיר את התנועה העצומה מהמובייל לרכישות

פורסם בתאריך: 26/12/2017, גיליון 1902

מהנתונים של החציון הראשון של עונת החגים הנוכחית עולה כי 46% מהצרכנים בארצות הברית הגיעו לאתרי המסחר המקוון ממכשיר הסמארטפון שלהם, בעוד שרק 44% הגיעו מהמחשב. למרות זאת, רק 29% מהקניות הושלמו מהמכשירים הניידים, וההבדל הזה מהווה אתגר משמעותי לקמעונאים ולמשווקים.

 

רשתות כמו הום דיפו דיווחו על עלייה משמעותית בתנועה לחנות המקוונת ממכשירי הסמארטפון במהלך יום שישי השחור, ואנליסטים בשוק משייכים את הגידול הזה לחווית המובייל המעולה שמספקת הקמעונאית. אבל, עד עכשיו לא סיפקה הרשת נתונים ברורים לגבי המכירות שנעשו באמצעות מכשירי המובייל. לא ברור אם יישומים כגון תשלום בעמוד אחד, צ'אטים ומבצעים מבוססי מיקום הם שגרמו לתנועה המוגברת לאתר החברה במהלך החגים.

 

הום דיפו. המובייל כערוץ מרכזי
הום דיפו. המובייל כערוץ מרכזי


את ההפרש בין התנועה הגדולה ממכשירי המובייל לבין אחוז הקניות הקטן דרכם, ניתן אולי לייחס לעובדה כי יותר ויותר צרכנים משתמשים במכשיר הסמארטפון שלהם במהלך הקניות בחנויות הפיזיות, על מנת להשוות מחירים בזמן הקנייה, ובסופו של דבר לבצע את הרכישה בחנויות המוזלות או באתרים מקוונים אחרים.

 

השאלה איתה מתמודדים הקמעונאים המקוונים היא, האם יש יישומים שיאפשרו להם להמיר יותר לקוחות באמצעות המובייל ולשכנע אותם להשלים את הרכישה מהמכשיר הנייד.

 

קמעונאים שכבר כיום מציעים חוויית מובייל משופרת לקהל הלקוחות שלהם גורפים את הכסף ואת התהילה. כך למשל, רשת מוצרי הטיפוח סאפורה משייכת את ההצלחה שלה לעובדה שהיא משתמשת במובייל כ"דבק" בין חוויית הקניות בחנויות הפייות שלה לבין הקנייה בחנות המקוונת. באמצעות מגוון תכנים מותאמים אישית, והצעות מכר ממוקדות מיקום, מלווה אפלקציית המובייל של הקמעונאית את הצרכניות בכל שלבי הקנייה.

כתבות נוספות