באזז מבוזבז? המהפך המסוכן של רשת הפנקייקים

הרשת הוותיקה הכניסה המבורגר לתפריט ושינתה זמנית את שם המותג: "ההמבורגר כל כך טעים ששינינו את שמנו בשבילו". האם המהלך עוד ייפגע בה?

פורסם בתאריך: 19/06/2018, גיליון 1926

חברת IHOP, הידועה יותר בזכות שמה "בית הפנקייקים הבינלאומי", יצרה באזז גדול כאשר צייצה לפני כשבוע שהיא שוקלת לשנות את שמה ל-IHOb. הצרכנים מיד חשבו כי האות B מיוחסת לארוחות הבוקר, אך אז הסתבר כי המהלך הוא חלק ממסע יחסי ציבור של הרשת לקידום קו המבורגר חדש שהיא משיקה בימים אלו. בנוסף, אמרו ברשת כי ההמבורגר שלה הוא כל כך טעים שהוא דורש את שינוי שמה.

 

שינוי השם והמיקוד החדש של הרשת אולי עורר את תשומת לבם של רשתות ההמבורגרים, אבל בינתיים הן שומרות על שתיקה תקשורתית. בתשובה לשאלה בנושא בטוויטר של רשת וונדיס, ענתה החברה כי אינה חוששת "ממותג שהחליט שהתחרות בשוק הפנקייקים היא קשה מדי עבורו".

 


אך מה באמת יעשה הקמפיין החדש לרשת? בטווח הקצר, הקמפיין כבר הוביל לחשיפה גדולה ברשתות החברתיות, כמו גם בתקשורת המסורתית ולהתעניינות בהמשך המהלך. אך אם מסתכלים עליו לעומק, לא בטוח כי מדובר במהלך נכון לטווח הארוך.

 

רוזלינד צ'או, פרופסורית להתנהגות ארגונית בבית הספר למנהל עסקים Tepper אמרה בראיון לערוץ CNBC כי הרשת מנסה להתרחב לתחום ארוחות הצהריים וארוחות הערב, מה שפוגע במידת מסוימת בזהות שלה כספקית של ארוחות בוקר. לדבריה, המהלך עלול להיות מסוכן, משום שהיא עשויה לאבד לקוחות ותיקים שפוקדים את סניפיה בדיוק בגלל הזיהוי הזה ובמקביל, לא להביא לקוחות חוזרים חדשים.


IHOb. הלכו רחוק עם הגימיק?
IHOb. הלכו רחוק עם הגימיק?
כתבות נוספות