המותגים והקמעונאים מאמינים ב-esport

התחום קוסם במיוחד למפרסמים שאינם מצליחים להגיע לבני דור המילניום, שמתעלמים ממאמצי השיווק המסורתיים

פורסם בתאריך: 16/04/2019, גיליון 1965

תחום ה-esport - תחרויות במשחקי מחשב - רושם צמיחה מהירה בשנים האחרונות ובשנה החולפת הוא כבר רשם הכנסות של מיליארד דולר בשוק העולמי. כעת, מותגים רבים מזהים את הפוטנציאל הרב הגלום בתחום ובמיוחד את העובדה שהוא מאפשר להגיע בצורה טובה לבני דור המילניום והדורות הצעירים יותר, שמתעלמים לגמרי מהפרסום המסורתי.

 

"לאוהדי ה-esport יש מאפיינים שמצד אחד הופכים אותם ליותר חמקמקים אבל מהצד השני ליותר אטרקטיביים עבור המשווקים", אמר פול ורנה, אנליסט ראשי בחברת המחקר eMarkter. לדבריו, הצרכנים שעוקבים אחרי ה-esport הם לרוב צעירים שאינם צופים בטלוויזיה וההכנסה שלהם היא גבוהה יחסית לאחרים.

 

דוח נוסף שהתפרסם לאחרונה בנושא חשף עוד כי 67% מאוהדי ה-esport הם צעירים, כאשר הגיל הממוצע שלהם עומד על 26; 62% מאוהדי ה-esport הם גברים; 58% הם בני יותר מ-25 והם חיים בבית שיש בו ילדים; 46% הם בעלי הכנסה של מעל ל-75,000 דולר בשנה, ו-31% הם בעלי הכנסה של מעל ל-90,000 דולר בשנה.

 

"ה-esport משיג תשומת לב רבה מצדם של גברים מדור המילניום המגלים מעורבות גדולה עם הקבוצות שהם עוקבים אחריהן, הליגות החשובות והשחקנים שהם אוהבים", כתבו מחברי הדוח.

 

טורניר esport. הדרך לכיס של הצעירים
טורניר esport. הדרך לכיס של הצעירים

חברת eMarkter צופה כי תקציבי הפרסום המופנים לתחום יגדלו בכ-100% בשנה הקרובה, מסכום של 105 מיליון דולר לסכום של 213 מיליון בשנת 2020. החברה צופה כי בארצות הברית לבדה תחום ה-esport ימצא את דרכו לליבם של 46.2 מיליון צרכנים, שכבר היום יכולים לצפות במשחקים בערוצים מקוונים, כמו גם בערוצי הספורט המסורתיים בטלוויזיה.

 

המפרסמים מצדם מגלים התעניינות רבה בתחום ומוכנים להשקיע בו תקציבי פרסום הולכים וגדלים. נייקי למשל חתמה לאחרונה על עסקת החסות הראשונה שלה בתחום ה-esport. קמעונאיות כגון וולמארטבסט ביי, וג'אינט פוד נכנסו גם הן לתחום, והן מתחילות להסיט עבורו תקציבי שיווק משמעותיים.

 

משני המחקרים עולה כי אוהבי ה-esport פתוחים לקבלת מסרים המוטמעים במהלך הטורנירים, כמו גם לקידום מסחרי מצדם של שחקנים מובילים.

כתבות נוספות