מוצרים בחינם או תשלום לפי מידת ההצלחה: איך משלמים למשפיעני רשת?

משפיעני הרשת הם כרגע הדבר החם בענף הפרסום. הבעיה: מרבית המשווקים אינם יודעים כיצד משתפים איתם פעולה ובאילו תנאים

פורסם בתאריך: 03/10/2017, גיליון 1891

59% מהמשווקים עומדים להגדיל בשנה הבאה את ההוצאה שלהם על שיווק מבוסס משפיענים. כך עולה מדוח חדש של חברת ההזנק Tomoson, המספקת שירות המחבר בין מותגים למשפיעני רשת. עוד עולה מהדוח, כי שיווק מבוסס משפיענים מאפשר אפקטיביות גבוהה יותר משאר ערוצי השיווק, כולל חיפוש, שיווק במנועי חיפוש ושיווק בדואר אלקטרוני.

 

שיווק משפיענים. כאב הראש של המשווקים
שיווק משפיענים. כאב הראש של המשווקים

השלב הבא, לאחר שזיהיתם את המשפיענים המתאימים לכם, הוא לחשוב על התמורה ומה בדיוק הם יקבלו עבור שיתוף הפעולה עם המותג שלכם. בשוק קיימים ארבעה מודלים מרכזיים ומקובלים לשיתוף פעולה עם משפיענים:

 

קידום בתמורה למוצר – חלק מהמשפיענים, בדרך כלל הקטנים יותר, יהיו מוכנים לקדם את המותג שלכם בתמורה למוצר חינם. מודל התגמול הזה נמצא בשימוש נרחב בקרב ספקי התיירות או בקרב חברות אופנה שמחפשות שגרירים.

 

תשלום קבוע מראש – במרבית המקרים המשפיען מקבל תשלום חד פעמי עבור פוסט, תמונה או ציוץ שהוא משחרר לקהל העוקבים שלו. המחירים עבור שירות מסוג זה עשויים לנוע בין 50 דולר עד לכ-250 אלף דולר למשפיענים עם מספר עצום של עוקבים.

 

תשלום להקלקה – במודל הזה המשפיענים מתוגמלים על כל הקלקה לאתר המותג מאחד מהחשבונות שלהם במדיה החברתית. מכיוון שהמשפענים מתוגמלים על כל הקלקה, יש להם מוטיבציה לייצר יותר תוכן ולהגדיל את מספר הנחשפים למסר של המשווק.

 

תשלום לרכישה – במקרה הזה המשפיען מתוגמל בהתאם לרכישות הישירות שנעשו על ידי לקוחות שהגיעו מערוצי המדיה החברתית שלו. אבל, מאחר שבמרבית המקרים הצרכנים אינם מבצעים רכישה באינטראקציה הראשונית שלהם עם המותג, רוב המשפיענים יתקשו להסכים לעבוד במודל זה.

מהדוח של Tomoson עולה, כי 50% מהמשווקים משתמשים בשיווק משפיענים כדי להגדיל מכירות ולהביא לחברה לידים חדשים.

כתבות נוספות