פרויקט החנויות בשירות עצמי "אמזון Go" - תקוע

החזון של ענקית הקמעונאות היה לפתוח 3,000 חנויות בטכנולוגיה המהפכנית, אך נכון להיום פועלות רק 15 חנויות של הפורמט במרכזי הערים

פורסם בתאריך: 18/09/2019, גיליון 1986

בשנה שעברה, כאשר ענקית הקמעונאות המקוונת אמזון השיקה את רשת החנויות בשירות עצמי Amazon Go, נדמה היה כי הפורמט הולך לשנות את עולם הקמעונאות כולו במהירות גדולה. מעבר לבאזז הגדול שיצרה אמזון סביב השקת החנויות הפועלות ללא עובדים, הקמעונאית גם הודיעה כי היא מתעתדת לפתוח כ-3,000 חנויות בפורמט החדש עד סוף 2021. אך לפי דיווח שפורסם לאחרונה, התוכנית הזאת תישאר בינתיים עמוק במגירה.

 

עם השקת הפורמט הודיע אמזון כי היא תפתח 56 סניפים עד סוף 2019, ו-156 סניפים עד סוף 2020. אך  נכון לעכשיו, הרשת פתחה רק 15 סניפים שממוקמים רק במרכזים עירוניים.

 

Amazon Go. בינתיים התוכנית נעצרה
Amazon Go. בינתיים התוכנית נעצרה

לעיכוב בגידול הרשת יש מספר סיבות, בהן העלות הגבוהה הנדרשת להקמת כל חנות בפורמט, הטכנולוגיה שכנראה אינה בשלה מספיק עדיין, חוסר היכולת להתמודד עם לקוחות רבים בו זמנית והחשש של הקמעונאית כי הפורמט לא ירשום הצלחה בפריפריה. גם קמעונאים אחרים שניסו טכנולוגיות של קמעונאות בשירות עצמי (Just Walk Out) הביעו חשש שהפורמט אינו בשל עדיין להגיע לזרם המרכזי.

 

במקביל, וול סטריט ג'ורנל דיווח כי התוכנית של אמזון לשלב את הטכנולוגיה לתשלום עצמי ללא הצורך בקופות ברשת המזון Whole Foods שבבעלותה, לא תצא בינתיים אל הפועל.

 

לעומת זאת, כפי שדיווחנו בפורום שיווק בשבוע שעבר, אמזון בודקת ב- Whole Foodsטכנולוגיה לתשלום באמצעות ניפנוף כך היד.


כתבות נוספות