מחלבות גד: איטליה וספרד במקרר של כל אחד

כבר 40 שנה שמייצרים במחלבות גד מגוון גבינות רחב במומחיות והקפדה על חומרי גלם איכותיים. הגבינות הבלקניות, האיטלקיות והמיוחדות של גד כבשו את הקהל הישראלי

פורסם בתאריך: 08/04/2019, גיליון 1964

דרכה של מחלבות גד אל המטבח הישראלי מתחילה דווקא בטורקיה של תחילת המאה הקודמת. בשנת 1915 החלו בני הזוג כהן למכור לשכניהם באייז פניר - גבינת פטה טורקית שהכינו בחצר ביתם במזרח טורקיה. כמה שנים מאוחר יותר, כשבנם ואשתו החליטו לעלות לישראל, הם הביאו איתם את מסורת הגבינה הבלקנית (שמאוחר יותר זכתה לשם "בולגרית"), והחלו לייצר את הגבינות המשפחתיות גם בישראל.

 

שלושה דורות לאחר מכן החליט נכדם, עזרא גד כהן, להרחיב אופקים אל מעבר למחוזות הבלקן - ויצא להשתלמות במחלבה מסורתית באיטליה, שם למד את סודות הכנת המוצרלה והתמחה בגבינות פרימיום בלקניות ואיטלקיות וכך החלה המחלבה להתמחות גם בגבינות איטלקיות לצד הגבינות הבלקניות. בשנת 1999 יצרה מחלבות גד חזות כחולה ואחידה לכל מוצריה, תחת ההבטחה הפרסומית - "מחלבות גד, תמיד מיוחד".

 

הסביבה התחרותית

לאורך שנים ניתן היה לרכוש בישראל גבינות מיוחדות רק במעדניות. אולם מאז כניסתה של מחלבות גד לשוק הפרטי ולרשתות השיווק באמצע שנות ה-90, נמצאת קטגוריית הגבינות המיוחדות בעלייה מתמדת. לאורך השנים, הצרכן הישראלי נחשף יותר ויותר לקולינריה גבוהה וטעמים חדשים מהעולם. מחלבות גד מביאה את הבשורה הזו למדפי הסופר בישראל.

 

הקפדה על איכות וטעם המוצרים, הבנה מעמיקה של צורכי הלקוח. מומחיות ותשוקה בהכנת הגבינות מייצרים בידול אל מול יתר המתחרים. את המיצוב הייחודי של המותג מספק “סבא גד“, שחתימתו מופיעה על כל אריזה, ובשנים האחרונות מצטרף אליו פייטן המזון, השף אייל שני, כבר-סמכא קולינרי.

 

האתגר השיווקי

האתגר המרכזי של המותג הוא להמשיך להוביל את שוק הגבינות המיוחדות, הן בשוק הקמעונאי והן בקרב השפים ומטבחי המסעדות המובילות, באמצעות חדשנות מוצרית וחיזוק הקשר עם השוק המקצועי. במקביל פועלים בגד לחיזוק הקשר עם הצרכן הישראלי ויצירת חדשנות מוצרית גם בסל הגבינות הבסיסי.



הפתרונות היצירתיים

ריקוטה למריחה - "הגבינה הלבנה של האיטלקים". בשנת 2018, השיקו בגד את הגבינה הלבנה של האיטלקים. הגבינה האיטלקית המתהדרת בטריות ובמרקם ייחודי, עברה התאמה שהפכה אותה לגבינה במרקם המתאים למריחה. הגבינה מוגשת לצרכן בשלושה טעמים: טבעי, בזיליקום ופלפל ארבע עונות. מעבר למרקמה ולטעמה, הריקוטה מכילה גם ערכים תזונתיים גבוהים, הנובעים מתהליך הייצור של הגבינה, המופקת בעיקר מבסיס מי גבינה עשירים בחלבונים ובסידן ובעלי ערך ביולוגי גבוה. הריקוטה עשירה בסידן יותר מכל גבינה אחרת ומכילה גם חלבון איכותי (whey) המסייע לבניית שריר.

 

גד בחרו להשיק את קמפיין הריקוטה בשתי פעימות. הראשונה כללה סדרת כתבות שסקרו את חשיבות צריכת הסידן והחלבון איכותי. המהלך נעשה בשיתוף פעולה עם תזונאיות, עולם הכושר וחברת שומרי משקל, והדגיש את היתרונות התזונתיים של צריכת סידן וחלבון במיוחד עבור אוכלוסיות מבוגרות, ספורטאים, נשים בהריון וילדים. הפעימה השנייה של הקמפיין, הציגה את הגבינה החדשה באמצעות קמפיין טלוויזיה בכיכובו של אייל שני, האוטוריטרה הקולינרית שמלווה את "סבא גד" - הפנים של מחלבות גד. בקמפיין נראה אייל שני כשהוא מבקר את סבא גד במחלבה ומופתע מהחדשנות והטעם של המוצר החדש.

 

גבינת מנצ'גו פרוסה. גם בקטגוריית הגבינות המיוחדות שממשיכה לצמוח פעלה השנה מחלבות גד. המנצ'גו היא אחת הגבינות הראשונות שיצרה החברה. השנה השיקו במחלבות גד מנצ'גו במארז פרוסות אנכיות משולשות שמתאימות במיוחד לפלטת גבינות. פריסה כזו של גבינת המנצ'גו נחשבת לחדשנית ברמה עולמית. מנצ'גו היא גבינה ספרדית מחלב כבשים, עשירה בטעם שורשי עמוק ובחריפות מעודנת, הנחשבת לתחליף הספרדי לפרמזן האיטלקית. מקורה של המנצ'גו בעיר לה מאנשה בספרד, עיר הולדתו של דון קישוט. הגבינה משתלבת היטב בסלטים, כעיטור לתבשיל או להגשה באירוח. המנצ'גו הפרוסה מצופה שבבי סידן שנוצרים בתהליך טבעי בזמן הבחלת הגבינה. גד השיקו את הגבינה לקראת חג השבועות, ליצירת ערך מוסף לצרכן כגבינה האידאלית להגשה בפלטת גבינות בימי החג.

 

חגיגות 30 שנה לגבינת המוצרלה. במחלבות גד ציינו 30 שנה לייצור גבינת המוצרלה הישראלית הראשונה. באמצע שנות השמונים חזר עזרא גד כהן לארץ, לאחר חודשים של התמקצעות בייצור מוצרלה באיטליה, והחל לייצר ולשווק את הגבינה בישראל.

 

אך באותה תקופה השוק המקומי לא נחשף עדיין לגבינות מן העולם, ובוודאי שלא לגבינת המוצרלה. כדי לבסס את טעמה המיוחד של הגבינה, פנה עזרא כהן לאנשי השגרירות האיטלקית, ששמחו לסייע ולהפוך לשגרירי הגבינה האיטלקית-ישראלית. במקביל, החל כהן להעניק טעימות מן הגבינה החדשה לשפים ולמסעדות איטלקיות, והכיר להם את יתרונות הגבינה המסורתית. כיום, ממשיך שוק המוצרלה במסעדות ובמטבח הביתי לגדול באחוזים ניכרים, כאשר בשנה האחרונה נרשמה עלייה של 30% בצריכת המוצרלה בישראל.

 

"מוצרלה בייבי" של מחלבות גד היא גבינת המוצרלה הנמכרת ביותר בישראל. גולת הכותרת של חגיגות ה-30 כללה שילוט חוצות בעיר רומא שבאיטליה. גד בחרו לצאת במהלך ייחודי ולהודות לאומה האיטלקית על ההשראה שהעניקו להם ליצירת המוצרלה הישראלית הראשונה. במהלך אוגוסט נתלה שלט חוצות ענק ברחוב המרכזי Via del corso שברומא, שמודה לאיטלקים על ההשראה. הכיתוב על השלט הופיע בעברית ובאיטלקית, ותיירים מישראל הופתעו מדמותו המוכרת של סבא גד המופיעה באמצע רומא. בעקבות הקמפיין, הרשתות החברתיות הוצפו בתמונות תיירים ישראלים נרגשים לצד השלט.

 

דברים שלא ידעת על מחלבות גד

  • שמו האמצעי של עזרא כהן, המנכ“ל והבעלים של החברה, הוא גד. הוא נולד בחג השבועות - "חג החלב".
  • מחלבות גד הייתה הראשונה לייצר ולשווק בישראל גבינת מוצרלה.
  • במחלבות גד בדקו ומצאו שגודלה האופטימלי של קוביית הגבינה הבולגרית, המלווה פלח אבטיח, הוא 1X1X1 סנטימטר.
  • יוגורט העיזים של גד זכה בפרס החדשנות הבינלאומי של "מוצר השנה – בחירת הצרכנים" לשנת 2017.
  • מחלבות גד הייתה הראשונה לייצר מוצרלה בורטה - כדור מוצרלה ממולא בשמנת וחוטי מוצרלה. הגבינה משווקת למסעדות בלבד מאחר שמרכיב הטריות קריטי לטעמה של הגבינה.

 

אבני דרך בחיי מחלבות גד

המאה ה-19 - מוקמת המחלבה הראשונה של משפחת כהן.

1980 - עזרא כהן מקים את מחלבות גד.

1996 - בתהליך המיתוג מחדש נקבע צבע המותג כחול-סגול.

1998 - גד החלה למכור מוצרלה גם ברשתות השיווק.

2012 - מושק גד Inside - תו תקן לשוק המקצועי.

2013 - גד מחזקת את נוכחות הסבא בתקשורת השיווקית של המותג.

2014 - השקת מהלך החדירה לתחום גבינות השמנת באמצעות תת-המותג New York.

2015 - השקת גבינת גרנה פדנו אמיתית וכשרה מאיטליה, בשיתוף מחלבת "לטריה סוציאלה" במנטובה.

2016 - השקת יוגורט עיזים עם מחיות פרי.

2017 - גד מתחילה בשיתוף הפעולה עם השף אייל שני, פייטן המזון ואוטוריטה קולינרית.

2018 - השקת ריקוטה למריחה וחגיגות 30 שנה למוצרלה הישראלית הראשונה.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2018 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות