' />

חדש בעולם השיווק: סמנכ"לי בינה מלאכותית

רגע לפני ההנפקה שלה הציגה ליווי'ס תפקיד חדש שאמור לספק לה את הכלים להתמודד בשוק האופנה הצפוף. ברקע: חברות מסביב לעולם עוברות לשיווק ותפעול מבוססי נתונים

פורסם בתאריך: 19/03/2019, גיליון 1962

בחודש שעבר, רגע לפני הנפקת המניות שלה לציבור, הודיעה יצרנית ומשווקת הג'ינס, ליווי'ס, כי היא מצרפת למערך השיווק שלה תפקיד חדש: מנהל בינה מלאכותית ראשי. מי שתמלא את התפקיד החדש בחברה היא קטיה וולש, עד לאחרונה מנהלת נתונים ראשית בחברת התקשורת הבינלאומית וודופון.

 

עבור חברה בסדר הגודל של ליווי'ס, עם מכירות של חמישה מיליארד דולר בשנת 2017, הכנסת תפקיד של מנהלת בינה מלאכותית ראשית הוא צעד משמעותי ביותר המסמן את הכיוון אליו יצעדו ארגוני השיווק בשנים הקרובות.

 

ההחלטה של החברה מכירה בפוטנציאל של שילוב מערכות בינה מתקדמות על מנת לרתום את הנתונים בארגון ולהפוך אותם למקור של צמיחה והתייעלות, במטרה להפוך את החברות למתקדמות יותר ורווחיות יותר.

 

ליווי'ס. שיווק מבוסס נתונים
ליווי'ס. שיווק מבוסס נתונים

גם חברות שאינן מתכננות לשים את נושא הבינה המלאכותית בידיו של חבר ההנהלה הבכירה, רצוי שיאתרו את האדם המתאים בחברה לניהול האסטרטגיה מבוססת האינטליגנציה המלאכותית. האתגר המרכזי הוא למצוא את האדם המתאים לכך בחברה, שיכול להגיע מהצד הטכנולוגי (מנהל מערכות המידע או מנהל הטכנולוגיות הראשי), מהצד השיווקי (סמנכ"ל השיווק) או מהצד הפיננסי (מנהל הכספים הראשי).

 

מי שיוביל את מהלכי הבינה המלאכותית בחברה צריך לקחת בחשבון את הנתונים הבאים:

  • הבינה המלאכותית מתבססת על פרויקטים רבים ואיכות התוצרים שלה משתפרת בקצב לינארי. ככל שיש למערכות יותר נתונים, התוצרים שלהן טובים יותר. התהליך הזה לוקח זמן לא קצר.
  • על מנת להטמיע בינה מלאכותית בצורה מיטבית נדרש שיתוף פעולה בין מחלקות רבות בארגון.
  • הטמעה נכונה של בינה מלאכותית בארגון דורשת שינוי בחשיבה ובתרבות הארגונית, שלעיתים רבות אינה מותאמת לאימוץ מושכל של מערכות הבינה המלאכותית.

 

כתבות נוספות