למרות שהחנויות הפיזיות נסגרות: "לצרכנים לא באמת איכפת איפה הם קונים"

דוח חדש של התאחדות הקמעונאים בארה"ב קובע כי למרות מה שרבים חושבים, עידן החנויות לא יגיע לקיצו בשנים הקרובות

פורסם בתאריך: 10/04/2018, גיליון 1916

לא משנה אם מדובר בקניות באינטרנט, במחשב או בחנויות הפיזיות, מבחינת הצרכנים והקמעונאים אין שום הבדל. כך עולה מדוח חדש של התאחדות הקמעונאים של אמריקה (NRF) שנערך בשיתוף חברת המחקר פורסטר.

 

"קמעונאות היא קמעונאות ואין ממש חשיבות להיכן מתבצעת המכירה ואיך המוצר מגיע לידי הקונים", אמר מארק מתיוס, סגן נשיא למחקר ופיתוח בהתאחדות הקמעונאים של אמריקה עם פרסום הדוח. לדבריו, מוצרים המוזמנים באונליין נאספים לעיתים קרובות בחנויות הפיזיות הקרובות למקום מגוריהם של המזמינים, וטכנולוגיות דיגיטליות משמשות את הצרכנים במהלך הקניות בחנויות הפיזיות, על מנת לעזור להם למצוא את המוצרים אותם הם מחפשים או על מנת לדעת האם המוצר נמצא במלאי.

 

מתיוס הוסיף, כי קמעונאים פיזיים רואים כבר שנים אחדות את החשיבות הגדולה בשימוש בערוצים המקוונים, בעוד הקמעונאים המקוונים מתחילים להבין את החשיבות בשילוב חנויות פיזיות בדרך להצלחה שלהם.

 

קמעונאות רב-ערוצית. לקונים לא משנה איפה הם רוכשים
קמעונאות רב-ערוצית. לקונים לא משנה איפה הם רוכשים

עוד עולה מהדוח, כי למרות שסגירת חנויות פיזיות עשתה את הכותרות בארצות הברית בשנתיים האחרונות, כמו למשל ההודעה של רשת  Toys R Us על סגירת כלל 735 הסניפים שלה במדינה, 43% מהקמעונאים שהשתתפו בהכנת הדוח אמרו כי הם מתכננים להגדיל את מספר הסניפים שלהם השנה, לעומת 16% שאמרו כי הם מתכננים לצמצם את מספר הסניפים.

 

דווקא הגידול במכירות המקוונות מביא את הקמעונאים להגדלת מספר הסניפים, כאשר רבים מהצרכנים משתמשים בהם לאיסוף מוצרים שהוזמנו בחנויות המקוונות. 21% מהקמעונאים אמרו כי איסוף מוצרים שנקנו באונליין בחנויות הפיזיות נמצא בעדיפות עליונה בתוכניות העבודה שלהם השנה.

 

"החנויות הפיזיות לא יגיעו לסופן בשנים הבאות, למרות מה שרבים חושבים", אמרה סוצ'ריטה קודאלי, סגנית נשיא בחברת המחקר פורסטר. לדבריה, קמעונאים חכמים ימשיכו להשקיע בחוויית קניות רב-ערוצית המשלבת בין ערוצים מקוונים לחנויות פיזיות.

 

עוד עלה במחקר, כי הקמעונאים משקיעים משאבים גדולים בטכנולוגיה. 15% מהקמעונאים אמרו כי אספקת חוויה פרסונלית לצרכנים נמצאת בראש סדר העדיפויות שלהם, ו-12% אמרו כי הם מתכננים להשקיע בטכנולוגיה שתשפר את רמת השירות של המוכרנים בחנויות ואת חוויית הקניות לצרכנים.


כתבות נוספות