מחקר מצא: הנזק שגורמות הפרסומות של הקמעונאים לבגדים במידות גדולות

מחקר חדש חשף, כי מספר הצרכנים בעלי המשקל העודף שאינם מודעים להיותם כאלו, נמצא במגמת עלייה משמעותית בשנים האחרונות ולפרסומות חלק ניכר בכך

פורסם בתאריך: 10/07/2018, גיליון 1929

קמעונאים רבים מסביב לעולם החלו בשנים האחרונות להציע יותר ויותר בגדים במידות גדולות, והמגמה הזו זוכה להד חיובי בחברה. אבל, מחקר חדש שנערך לאחרונה באוניברסיטה של מזרח אנגליה מגלה, כי למרות הרצון של הקמעונאים להילחם בסטיגמה של מידות הגוף הגדולות, לפרסום הזה דווקא עשויה להיות השפעה שלילית. זאת, משום שהצרכנים נעשים מודעים פחות לסכנות הבריאותיות הכרוכות במגפת ההשמנה.

 

מהמחקר, שכלל 2,400 צרכנים כבדי משקל, עלה כי מספר הצרכנים בעלי המשקל העודף שאינם מודעים להיותם כאלו, נמצא במגמת עלייה משמעותית ב-15 השנים האחרונות. הבעיה: צרכנים שאינם מודעים לבעיית המשקל שלהם נמצאים בסבירות פחותה ב-85% לרצות להשיל ממשקלם, לעומת צרכנים שמודעים למצב משקלם.

 

"מתוך רצון להיכנס לנישה ההולכת וגדלה של בגדים במידות גדולות, הקמעונאים תורמים לנורמליזציה של המשקל העודף", אמרה דוקטור רעיה מוטרק, אחת ממחברות המחקר. בארצות הברית, לדוגמה, 75% מהגברים ו-60% מהנשים נמצאים במצב של משקל עודף.

 

מידות גדולות. הנורמליזציה מזינה את מגפת ההשמנה
מידות גדולות. הנורמליזציה מזינה את מגפת ההשמנה

בשנים האחרונות ניתן לראות יותר דוגמניות במידות גדולות על מסלולי תצוגות האופנה ובמודעות הפרסום. קמעונאיות כמו טארגט ו-וולמארט אף משתמשות בבובות תצוגה במידות גדולות בתוך הסניפים.


שוק הבגדים למידות גדולות בארצות הברית גדל מ-21.5 מיליארד דולר בשנת 2015 ל-26 מיליארד דולר בשנה האחרונה, כך עולה מנתונים של חברת המחקר Marketdataג'ון לרוסה, אנליסט בכיר בחברת המחקר אמר כי הדרישה לבגדים אופנתיים במידות גדולות תלך ותגבר במהלך השנים הבאות.

כתבות נוספות