האינטרנט גורף למעלה מ-50% מההוצאה העולמית על פרסום
פורסם בתאריך: 14/01/2020, גיליון 1998
בשנה
הבאה, לראשונה, האינטרנט יגרוף יותר מ-50% מההוצאות על פרסום בארצות הברית, כמו גם
בשאר העולם. זו אחת מהתובנות שעולות מדוח העובדות השנתי של תעשיית הפרסום, שפרסם
המגזין Ad Age.
בשורה
התחתונה, הדוח מציג חמש מסקנות עיקריות:
1.
השפעת האולימפיאדה והבחירות בארה"ב
מהתחזיות
של WPP, GroupM, מגנה, זניט ואינטרפבליק, עלה כי שוק הפרסום
בארצות הברית יצמח ב-2020 ב-6.5%. זאת, בעיקר בעקבות בחירות 2020 בארצות הברית והאולימפיאדה
בטוקיו, שיתרחשו בשנה הבאה. בשוק הפרסום העולמי תחזית הצמיחה הממוצעת לשנה הבאה
עומדת על 5%.
2.
גדילת ההוצאה על פרסום ברשת
מהתחזית
של זניט עלה, כי ההשקעה על פרסום באינטרנט תגדל בשנה הבאה ב-12.4%, ותגיע ל-135
מיליארד דולר. סכום זה מגלם בתוכו 53% מההוצאות על פרסום בארצות הברית. מהתחזית של
GroupM עלה, כי ההוצאה העולמית על
פרסום באינטרנט תגדל ב-11.1% ותגיע ב-2020 ל-326 מיליארד דולר.
3. ההוצאה על פרסום ב-2019
מנתונים של GroupM עלה, כי ההוצאה העולמית על שיווק בשנת 2019 עמדה על בין 1.6-1.9 טריליון דולר. הוצאה הכוללת מדיה, חסויות, סוכנויות, שירותים שונים ועוד.
4. התרחבות ההעסקה במשרות הפרסום בדיגיטל
בסך הכול, מגזר הפרסום באינטרנט בארצות הברית מעסיק 277 אלף איש. צמיחה של יותר מפי שניים מאז שנת 2013. כך עלה מנתונים של לשכת התעסוקה בארצות הברית. סוכנויות הדיגיטל בארצות הברית מעסיקות כ-206 אלף עובדים.
5. הסמארטפון מככב גם בצפיית הטלוויזיה
אמריקנים בגילאי 15 ומעלה משקיעים יותר ממחצית מהזמן הפנוי שלהם בצפייה בטלוויזיה. עם זאת, יותר מ-46% מהצרכנים משתמשים בסמארטפון שלהם בזמן הצפייה. כך עלה מנתונים של MRI-Simmons.