הטרנדים הלוהטים: איך תיראה הקמעונאות ב-2020

יועץ בינלאומי בתחום הטכנולוגיה מנסה לחזות מהם הטרנדים שיובילו את תחום הקמעונאות בשנה הבאה


פורסם בתאריך: 19/11/2019, גיליון 1992

כמעט לא משנה איפה בעולם אתם נמצאים, 2019 הייתה מעניינת במיוחד לענף הקמעונאות. כעת, אוליבר גיא, יועץ בינלאומי בתחום הטכנולוגיה והקמעונאות מנסה לחזות מה הטרנדים שיובילו את ענף הקמעונאות בשנה הבאה.

 

יחסים פתוחים

קמעונאים מצליחים יבנו סביבה שתכלול ערוצי מכירות נוספים או שיתופי פעולה שיספקו ערך אמיתי לצרכנים באמצעות שילוב של שירותים משלימים למוצרים. חברת המחקר גרטנר צופה כי שיתופי הפעולה בין המותגים והקמעונאים יאפשרו סביבה תוססת שתביא ערך אמיתי לצרכנים.

 

רשת תמיכה

הקמעונאים ישתמשו בטכנולוגיות של IoT כדי ליצור לעצמם נקודות בידול. אך חשוב מכך, הטכנולוגיה של האינטרנט של הדברים צריכה להיות מחוברת לטכנולוגיות אחרות במרחב הקמעונאי, על מנת לספק סביבה חדשנית במעטפת רחבה יותר.

 

מקום בראש השולחן

הטכנולוגיה תתפוס את מקומה הטבעי בראש השולחן בשנה הבאה, משום שהיא מאפשרת לקמעונאים להציג מודלים עסקיים חדשים ומעניינים. מנהלי מערכות המידע בארגון הקמעונאי יחזקו את מעמדם, משום שההשפעה שלהם על העסק כיום גדולה יותר מתמיד.

 

טכנולוגיות בסביבה הקמעונאית. מצורך להכרח
טכנולוגיות בסביבה הקמעונאית. מצורך להכרח

לוחמי הסביבה

האחריות הסביבית תהפוך גם היא לגורם מבדל עבור הקמעונאים בשנה הבאה. הקמעונאים יתמקדו יותר בתקשור של האחריות הסביבתית שלהם, תוך הקשבה לרצונות הצרכנים. בנוסף, שימוש חכם בטכנולוגיות של בינה מלאכותית יכול לאפשר לקמעונאים לשפר את שרשרת האספקה שלהם ולהפוך אותה ידידותית יותר לסביבה.

 

קווים מטשטשים

יותר ויותר מוצרים ישווקו בשנה הבאה ישירות לצרכן על ידי המותגים, ללא קמעונאים שמעורבים באמצע. הרעיון הוא להתמקד בסיפוק הלקוח ללא צד שלישי שעלול לפגוע בחוויה.

 

לסיכום כותב גיא, כי החברות צריכות לתת דגש משמעותי על הנושא הטכנולוגי, מה שיאפשר להן להישאר במשחק הקמעונאי לתקופה ארוכה.

 

כתבות נוספות