אלו שני המושגים בעולם המסחר שאתם חייבים להכיר

מדוע פרסונליזציה וקמעונאות ללא חיכוך הם המושגים החמים כיום, למה הם מתנגשים, ולמה הם חשובים להצלחה קמעונאית בשנים הבאות


פורסם בתאריך: 23/10/2019, גיליון 1988

מלבד מסחר אלקטרוני ואינטליגנציה מלאכותית, שני הנושאים החמים ביותר בכנס הקמעונאות Groceryshop שנערך לאחרונה בלאס וגאס היו פרסונליזציה וקמעונאות ללא חיכוך.

 

הפרסונליזציה מלווה את תחום הקמעונאות כבר מספר שנים, כהמשך ישיר של השיווק מבוסס הלקוח. כיום, השיווק הפרסונלי הוא חלק משמעותי באסטרטגיית ההשקה של מותגים קמעונאיים חדשים, הן באינטרנט והן בעולם הפיזי. "הכוח המחשובי הקיים כיום הוא פשוט מדהים. ניתן להגיע לפרסונליזציה בזמן קצר ביותר", אמרה רוצ'ה נהנהוטי, סגנית נשיא לטכנולוגיות מידע ברשת המזון Albertsons.


Albertsons. יותר פרסונליזציה, פחות חיכוך
Albertsons. יותר פרסונליזציה, פחות חיכוך

את הקמעונאות ללא חיכוך ניתן להגדיר במספר דרכים. היא יכולה להתבטא למשל בחנויות נטולות העובדים, כמו פורמט ה-Go של אמזון, או טכנולוגיות מתקדמות שמקצרות משמעותית את מסע הקניות. משתתפי הכנס השתמשו במושג הזה כשהם דיברו למשל על קמעונאות באמצעות המובייל, תשלומים דיגיטליים, וכל טכנולוגיה אחרת המשפרת את שרשרשת האספקה, ובמיוחד את המייל האחרון בדרך אל הלקוח.

 

רון בונסקי, סמנכ"ל שיווק ופרסום ברשת המזון Weis Markets, אמר כי החברה שלו מנסה לשמור על שקיפות מלאה מול הספקים שלה, במטרה לדאוג שהמוצר הנכון יגיע לחנות הנכונה ביעילות המרבית. קארלוס גרסיא, מנהל בכיר בתחום חברות מוצרי הצריכה בפייסבוק, אמר כי החיכוך הוא איום משמעותי על הענף. לדבריו, "לא ניתן ליצור נאמנות כאשר הצרכנים אינם מקבלים נוחות".

 

אם מסתכלים על שני הטרנדים האלו בראייה רחבה יותר, נראה כי הם למעשה מתנגשים. ככל שההצעה ללקוח היא פרסונלית יותר, שרשרת האספקה היא מסובכת יותר, וכתוצאה מכך עלולים להיווצר חיכוכים. אך זה בדיוק מה שהצרכנים של היום רוצים: לקבל יותר עבור פחות. וכן, הם מתגמלים מותגים שיכולים לספק את הדרישה הזו.

כתבות נוספות