ניופאן: מקניינית מותגים למותג-על ישראלי

בשנים האחרונות מקדישה ניופאן מאמצים רבים בחיזוק ביטחון הצרכנים במותגיה, באמצעות שימת דגש על שירות ברמה הגבוהה ביותר. כך נולד סמל הנקודה האדומה, המציין את תו תקן איכות השירות והאחריות הבלתי מתפשרים של ניופאן

פורסם בתאריך: 05/09/2017, גיליון 1887

לפני יותר מ-30 שנה הצטרף צביקה גיור לנגריה שהקים אביו עוד לפני קום המדינה, אשר אחת מהתמחויותיה הייתה אז ייצור קופסאות עץ לרמקולים. עם השנים התחיל גיור לייבא מגרמניה רמקולים מסוגים שונים, לבנות סביבם תיבות עץ ולמכור אותם תחת שמות מותג שונים בישראל ובמקביל לייצא את הרמקולים לגרמניה וארה"ב.
 
בשנת 1986 חברת Kenwood היפנית העניקה לגיור את הזיכיון לשווק בישראל את קו מוצרי האודיו של המותג, ועד מהרה הפך Kenwood להצלחה גדולה בישראל. כך נולדה חברת ניופאן.

בשנים שלאחר מכן המשיכה החברה להתפתח לקטגוריות נוספות בתחום מוצרי החשמל והאלקטרוניקה, וכיום היא יבואנית מהמובילות בתחום בישראל. החברה מייצגת 26 מותגים מובילים מהעולם במגוון קווי מוצר.
 
בתחום האודיו מייצגת החברה את המותגים Bose, JBL וקבוצת Harman. בתחום מוצרי המטבח מייצגת החברה את המותגים Tefal, Magimix, KitchenAid ועוד; בתחום הקו הלבן מייצגת החברה את המותגים Grundig, Haier, Indesit, Bauknecht; ובתחום הטכנולוגיה מייצגת החברה את המותגים Toshiba, JVC ו-Canon. בנוסף, ניופאן השיקה את מותגי הבית: Pilot, Crown ו-Mixo. המגוון הגדול של קווי המוצרים אותם מייצגת החברה מאפשר לניופאן להציע לצרכנים מענה רחב במגוון רמות מחיר, בכל אחת מהקטגוריות.
 
לאור ההצלחה פתחה החברה במהלך השנים רשת חנויות עצמאיות – ניופאן אאוטלט.

החברה מייצגת 26 מותגים מובילים מהעולם במגוון קווי מוצר
החברה מייצגת 26 מותגים מובילים מהעולם במגוון קווי מוצר
השוק התחרותי
שוק מוצרי החשמל בישראל הוא יציב יחסית, ומגלגל בכל שנה כ-7 מיליארד שקל. למרות המהפכה הדיגיטלית ויכולת הצרכנים לבצע מחקר מקדים לקנייה בתחום מוצרי החשמל, מרבית מהחלטות הרכישה עדיין מתבצעות ברצפת המכירה.
 
אחד המרכיבים החשובים ביותר של הצרכנים בהחלטות הקנייה באופן כללי ובשוק מוצרי החשמל בפרט הוא נושאי השירות, התמיכה והאחריות. מעבר לאיכותו של המוצר והתאמתו לצרכיהם, הצרכנים רוצים לדעת כי המוצר שהם רכשו ישמש אותם למשך שנים ארוכות, וכי במקרה של תקלה יהיה מי שייקח על כך אחריות. השירות מקבל חשיבות גדולה יותר לנוכח העובדה שהמוצרים הפכו להיות טכנולוגים ומורכבים יותר בקטגוריות מסוימות, ונדרשת הדרכה ותמיכה טכנית.
 
האתגרים השיווקיים
האתגר המרכזי של ניופאן הוא למעשה אתגר כפול: ליצור אצל הצרכנים העדפה למותגי החשמל המיובאים על ידה ולקשר בין ניופאן כ"בית של מותגים" לבין המותג, כשבמקביל החברה צריכה לפעול על מנת לבדל את ניופאן ולמצב אותה כיבואנית המעניקה שירות ואחריות יוצאי דופן.
 
הנקודה האדומה
שירות איכותי הוא חלק מה-DNA של ניופאן מאז יום הקמת החברה. במהלך השנים הבינו בחברה כי בנוסף למגוון המותגים, מערך השירות שהיא מספקת ללקוחות הוא ערך מוסף מרכזי בהצעת המכר שלה.

לאחר עבודה מאומצת שכללה מחקרי שוק, סקרים וראיונות התגבשה בניופאן אסטרטגיה לפיה יתוקשר "תו תקן" אחיד, שיסמל את השירות והאחריות שמספקת הרשת ויופיע בכל ערוצי התקשורת של החברה עם הצרכנים - החל בפרסומים, דרך רכבי החברה, ועד לרצפת המכירה. האלמנט הגרפי שנבחר לסמן את תו התקן הייתה הנקודה האדומה, שנלקחה מהלוגו של ניופאן. בניופאן הבינו, כי על מנת להגיע עם המסר למאסה קריטית של צרכנים, נדרש קמפיין 360 שיעשה שימוש בכל אמצעי המדיה.
 
בקמפיין הטלוויזיה האנימטיבי שהעלתה החברה נראים שקעים מזמרים, המהללים את הנקודה האדומה ואת איכות השירות שהיא מייצגת.
 
בעקבות המהלך הפכה הנקודה האדומה לשחקן משמעותי בכל הקשור להחלטות הקנייה של הצרכנים ברצפת המכירה. הבולטות של הנקודה תופסת את עינם של הצרכנים בחנויות הקמעונאיות, ובעקבות הקמפיין הם יודעים לשייך אותה לשירות של ניופאן - עובדה המגבירה את ביטחונם ברכישת אחד המוצרים של ניופאן.
 
מסקרים שנערכו בחברה עלה, כי הקמפיין והדגשת הנקודה האדומה הבליטו את המותג ניופאן ואת נקודות החוזקה שלו.

הדגשת הנקודה האדומה הבליטה את המותג ואת נקודות החוזקה שלו
הדגשת הנקודה האדומה הבליטה את המותג ואת נקודות החוזקה שלו
מהלך הבריאות של ניופאן
כמותג המוביל בתחום יבוא מכשירי החשמל לישראל, ניופאן מתקשרת עם הצרכנים גם מעבר לרמת המחיר והפונקציונליות של המוצרים. השנה השיקה החברה מהלך אסטרטגי במסגרתו מוצגת סדרת מוצרי הבריאות של החברה תחת השם "לבריאות מניופאן". המהלך מתכתב עם מגמת אורח החיים והתזונה הבריאה שכבשה בשנים האחרונות את הצרכנים בישראל.
 
במסגרת המהלך השיקה החברה 10 מוצרים שנועדו לעזור לצרכנים לשמור על אורח חיים בריא יותר - בהם סיר בריא המאפשר טיגון בכף שמן אחת, סיר אידוי בעל פטנט ייחודי השומר על הערכים התזונתיים של המנות, מסחטת מיץ ייחודית הסוחטת 98% מהירק או הפרי, ובלנדר להכנת שייקים.

לצורך הקמפיין הוקם אתר ייעודי, המעניק לצרכנים מידע על מוצרי נבחרת הבריאות של ניופאן. בנוסף מוצגת באתר סדרת סרטונים, המציגה לצרכן מגוון פתרונות ומתכונים בריאים וקלים להכנה בבית באמצעות הטכנולוגיות של מוצרי ניופאן. בנוסף, הלקוח ייהנה מחוברות מתכוני בריאות מהודרות.
 
על גבי המוצרים עצמם הודבקו מדבקות המסבירות את התובנות הבריאותיות של המוצרים ואת הדרך, שבה הם יכולים לעזור לצרכן לנהל אורח חיים בריא יותר.

בנוסף, מנהלת ניופאן את דף "סודות המטבח" – קהילת הבישול הביתי בפייסבוק, שבמסגרתה הגולשים מוצאים טיפים ומתכונים וחולקים חוויות מהמטבח. ניופאן משלבת בפעילות הסושיאל גם ממד מעשי באמצעות מתחם "ניופאן גורמה", בו נערכות סדנאות בישול ואפייה לקהל הרחב, המועברות על ידי שפים מקצועיים.

דברים שלא ידעת על ניופאן
השם "ניופאן" הוא חיבור של שתי מילים: New ו-Japan המתייחסות למותג הראשון בזיכיון החברה, Kenwood היפני.
בכל שנה מוכרת ניופאן מעל ל-1.4 מיליון פריטים.
המוצרים של ניופאן נמכרים באלפי נקודות מכירה בישראל.
ניופאן מחזיקה בתו התקן ISO9001.
ניופאן מעסיקה כ-220 עובדים.
ניופאן זכתה במספר פרסים בקטגוריית "מצוינות בשירות" באופן עקבי במרוצת השנים.
לניופאן חברת בת - אודיו פרו - המתמחה בפתרונות יוקרתיים כוללים למערכות אודיו, וידאו וחשמל חכם.
ניופאן מעסיקה שפים מקצועיים, המעבירים סדנאות במתחם ניופאן גורמה.
 
אבני דרך בחייו של ניופאן
1986 - ניופאן מוקמת.
1996 - ניופאן מקבלת את הזיכיון לשיווק הטלוויזיות של Toshiba.
2003 - ניופאן מקבלת זיכיון למותג Bose.
2004-6 - ניופאן זוכה בפרס השירות מטעם המי"ל שלוש שנים ברציפות.
2006 - ניופאן משיקה בישראל את Haier, יצרן מוצרי החשמל הגדול בעולם.
2008 - ניופאן רוכשת את קרט, משווקת מצלמות Canon.
2009 - אלייד רוכשת 30% ממניות ניופאן והופכת לשותפה בחברה.
2013 - ניופאן משיקה את אסטרטגיית הנקודה האדומה.
2016 - ניופאן משיקה את מהלך הבריאות.

סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2016 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות