כך חוויית העובדים שלכם משפיעה על המותג שלכם

ספר חדש בוחן את הקשר ההדוק בין התרבות הארגונית בחברות לבין חוויית המותג שהן מתקשרות ללקוחות שלהן

פורסם בתאריך: 17/07/2018, גיליון 1930

חברות נוטות לשייך את המותג שלהן למחלקת השיווק ואת התרבות הארגונית שלהן למחלקת משאבי האנוש. עניין זה יוצר פער גדול בין מה שהחברה רוצה שיחשבו עליה לבין איך שהיא פועלת באמת. זו התובנה הראשית העולה מספר חדש בשם Fusion: How Integrating Brand and Culture Powers the World’s Greatest Companies” (היתוך: כיצד שילוב של מותג ותרבות מחזק את החברות הגדולות בעולם), שכתבה דניס לי יוהן.

 

בראיון שנתנה למגזין הנחשב Knowledge@Wharton של בית הספר למנהל עסקים וורטון באוניברסיטת פנסילבניה, אמרה לי יוהן, "אני חושבת שהחברות משקיעות משאבים גדולים וכסף רב ב-happy hours, בטיולי חברה ובשאר פינוקים לעובדים. הדברים האלו הם נחמדים, אבל הם לא אלו שיניעו את העובדים להפיק את התוצאות הרצויות עבור החברה".

 

הכל עניין של תרבות ארגונית
הכל עניין של תרבות ארגונית

לדבריה, היא ניגשה לכתיבת הספר משום שהיא ראתה שיש שימוש נרחב ברטוריקה בתרבות הארגונית, ופחות מדי הדרכה מעשית בנושא בניית תרבות ארגונית שמביאה לתוצאות. לדבריה, על מנת לבנות תרבות ארגונית מבוססת תוצאות על החברות לנקוט בחמישה צעדים מרכזיים.

 

לארגן ולהפעיל את המותג

על החברות להשתמש בתרבות הארגונית שלהן על מנת לבנות מהלכים שישרתו את סדר העדיפויות של הארגון.

 

יצירת חוויית עובד

בדיוק כמו שאתם מתכננים את חוויית הלקוח שלכם, אתם צריכים לתכנן גם את חוויית העובדים.

 

הסוד בדברים הקטנים

לדברי לי יוהן, הכללים בארגון, הטקסים והדברים הקטנים בחיי היומיום במשרד צריכים להיות קשורים בחוויית המותג הכללית. לדבר הזה תהיה השפעה גדולה על התרבות בארגון.

 

להצית את מעורבות העובדים עם המותג

"לא מדובר במעורבות כללית", כותבת לי יוהן, " אלא במעורבות אמיתית של העובדים עם המותג".

 

לבנות את המותג מבפנים החוצה

חפשו אחר דרכים בהן אתם יכולים להשתמש בתרבות הארגונית שלכם כדי ליצור את הבידול עבור המותג שלכם.


בסיכום דבריה, אמרה לי יוהן, כי חברות אינן יכולות לכפות על העובדים שלהן לעבוד בדרך מסוימת. אך הן יכולות לספק את הסביבה ואת חוויית העובד על מנת ליצור תרבות ארגונית טובה שתביא לתוצאות העסקיות הרצויות.


כתבות נוספות