לא רק בסמארטפון: כך המשווקים עוקבים אחר המיקום של הצרכנים

נתונים שנאספים על הצרכנים כשהם בתנועה יכולים לשמש את המשווקים בהרבה מאוד  דרכים

פורסם בתאריך: 16/07/2019, גיליון 1977

המשווקים עושים שימוש הולך וגובר בנתוני המיקום של הצרכנים במספר רב של ערוצים, החל מסייענים קוליים בבתי הצרכנים, דרך הרכבים ועד לשילוט דיגיטלי בדרכים. כך עולה מדוח של חברת Factual, המספקת נתונים מבוססי מיקום.

 

מסקר שנערך על ידי החברה בקרב 536 משווקים עלה, כי 49% מהמשווקים עושים כבר כיום שימוש בנתונים מבוססי מיקום כדי להציף תכנים על גבי מסכים כמו שילוט חוצות, ערוצי טלוויזיה באינטרנט ועוד. יותר ממחצית מהמשווקים אמרו כי הם כבר משתמשים בנתונים מבוססי מיקום בפרסום וידאו על גבי שילוט חוצות.

 

45% מהמשווקים אמרו כי הם עושים שימוש במידע שנאסף באמצעות הסייענים הקוליים, והמספר הזה צפוי לגדול משמעותית במהלך השנים הקרובות. 28% מהמשווקים עושים שימוש בדאטה שנאספה באמצעות הרכבים של הצרכנים. למרות זאת, מרבית האיסוף והשימוש בנתונים מבוססי מיקום נשאר עדיין בסמארטפון של הצרכנים.


שיווק מבוסס מיקום. לדעת איפה הצרכנים נמצאים
שיווק מבוסס מיקום. לדעת איפה הצרכנים נמצאים

דוח של האנליסט ג'ימס מקדונלד שהתפרסם לפני כשנה, טען כי השילוב בין הדאטה שנאספת מהסמארטפונים של הצרכנים למסכי החוצות יכול ליצור מדיה מעניינת ומשפיעה במיוחד עם יכולות מיקוד מתקדמות. זאת, במטרה להעביר את המסרים הנכונים לאנשים הנכונים, בזמן המתאים.

 

השיווק מבוסס המיקום יכול להפוך לכלי מעניין במיוחד עבור הסייענים הקוליים. כך למשל, לקוח שמבקש מהסייען הקולי שלו למצוא מוצר מסוים, יוכל לדעת איפה ניתן למצוא אותו במלאי במיקום הקרוב ביותר לביתו.

 

89% מהמשווקים שהשתתפו בהכנת הדוח אמרו כי הם רואים עלייה במכירות הנובעות מהשימוש בנתונים מבוססי המיקום.

 

בסקר אחר שנערך השנה, אמרו 57% מהצרכנים כי הם מרגישים נוח עם אפליקציות שעוקבות אחר המיקום שלהם. זאת, כל עוד אותן אפליקציות הופכות את החיים שלהם לקלים יותר.

כתבות נוספות