הקמעונאים בארצות הברית מודאגים מאוד משנת 2019

המשתתפים בכנס הקמעונאות השנתי של ארה"ב לא דיברו על מיתון, אך רבים מהם הסכימו כי הכלכלה תיכנס למצב של האטה משמעותית בצמיחה כבר בחודשים הקרובים

פורסם בתאריך: 30/01/2019, גיליון 1955

בעוד שחלק לא מבוטל מהקמעונאים בארצות הברית הציגו תוצאות יפות בעונת החגים שהסתיימה לא מכבר, בכנס השנתי של תעשיית הקמעונאות שנערך בתחילת החודש הביעו חלק לא מבוטל מהם דאגה אמיתית באשר לשנת 2019.

 

באופן טבעי ניתן לחשוב כי מרבית החששות בענף ינבעו מתקופת הצמיחה הארוכה יחסית אותה חוותה הכלכלה האמריקנית בשנים האחרונות, ומהידיעה כי לאחר כל תקופה טובה מגיעה אחת טובה פחות. אבל,  מהמושבים בכנס ניתן היה להבין כי דווקא הסכמי הסחר עם סין עומדים בראש רשימת החששות של הקמעונאים. החשש של הקמעונאים הוא שהיטלי המכס החדשים יאלצו אותם להעביר את עליות המחירים לצרכנים, או לחילופין, להקטין את שולי הרווח שלהם בצורה משמעותית.

 

מייסיס. עונת החגים שלה הייתה מוצלחת פחות
מייסיס. עונת החגים שלה הייתה מוצלחת פחות

מרבית הכעס של הקמעונאים הופנה כלפי מלחמות הסחר אותן מנהל הנשיא דונלד טראמפ, כאשר גם תומכיו הגדולים בקרב הקמעונאים אמרו כי הסיכוי של מלחמת הסחר להשפיע בצורה חיובית על הנכסים האינטלקטואלים של החברות האמריקניות הוא קטן יחסית.

 

קמעונאים רבים שדיברו שלא לייחוס במסגרת הכנס אמרו כי מלחמת הסחר עם סין והשבתת הממשל ישפיעו בצורה שלילית על הכלכלה האמריקנית בשנת 2019. למרות שאף אחד מהמשתתפים בכנס לא דיבר על מיתון בשנת 2019, רבים מסכימים כי הכלכלה תיכנס למצב של האטה משמעותית בצמיחה כבר בחודשים הקרובים.


כתבות נוספות