מחקר: 25% מהאמריקאים מחרימים מותגים בגלל עמדה פוליטית

מחברי הדו"ח: במקרים מסוימים חייבים המותגים להביע דעה פוליטית כאמצעי לשימור לקוחות

פורסם בתאריך: 20/06/2017, גיליון 1876

הצרכנים האמריקאים דעתניים יותר משחשבנו: סקר חדש של חברת המחקר Ipsos מגלה כי 25% מהאמריקאים הפסיקו להשתמש במוצרים או שירותים של חברות מסוימות בשלושת החודשים האחרונים, בעקבות הפגנות, מחאות וגילוי העמדה הפוליטית של המותגים.

דונאלד טראמפ. האם מותגים צריכים לקחת צד?
דונאלד טראמפ. האם מותגים צריכים לקחת צד?
34% מהרפובליקנים שהשתתפו בסקר טענו כי הם מחרימים את רשת נורדסטרום, לעומת 12% מהמצביעים הדמוקרטיים. הסקר נערך זמן קצר לאחר שהרשת הודיעה כי היא מורידה מהמדפים את מוצרי המותג של איוונקה טראמפ.
במקביל, 32% מהמשתתפים הדמוקרטים בסקר אמרו כי הם מחרימים את אובר, לאחר שזו הציעה הנחות על נסיעה במוניות לשדה התעופה בתקופה בה נערכו הפגנות בעד הצעת החוק של טראמפ שנועדה להגביל כניסת מוסלמים לארצות הברית. רק 13% מהרפובליקנים אמרו כי הם מחרימים את החברה.
"בפועל מדובר ב-80 מיליון צרכנים - הרבה מאוד אנשים בכל קנה מידה", אמר כריס ג'קסון, סגן נשיא למחקר תקשורת אסטרטגית בחברה. 
"לאור הגאות בפוליטית בארצות הברית מאז הבחירות, אין זה מפתיע לראות את ההשפעה העצומה של הפוליטיקה על הרגלי הקנייה של הצרכנים", אמר רון טוריסיאן, מנכ"ל חברת יחסי הציבור 5W Public Relations. לעומתו, דניאל אוקונול, מנהל חברת יחסי הציבורBrand Definition אשר עובדת בעיקר עם חברות טכנולוגיה, אינו משוכנע שהנתונים שעלו מהסקר מדויקים. לדבריו, משום שמדובר במחקר ראשוני, אין נקודות השוואה שמאפשרות להתייחס אליו ברצינות.
לדברי מחברי הדו"ח, המסקנה העיקרית שמשקפים הנתונים עבור המשווקים היא שלעיתים לא ניתן להימנע מהבעת עמדה מותגית. בכל מקרה, טוענים החוקרים, על המשווקים לדעת מראש מהן ההשקפות הפוליטיות של לקוחותיהם. "חשוב מאד לדעת האם הלקוח שלך הוא ליברלי או שמרן", כתבו מחברי הדו"ח.

כתבות נוספות