עולם הפרסום: פחות דוגמנים – יותר אנשים "אמיתיים"

יותר ויותר חברות מסחריות בארצות הברית משלבות אנשים עם מוגבלויות בקמפיינים הפרסומיים שלהן

פורסם בתאריך: 05/02/2019, גיליון 1956

תופעה מסקרנת בעולם הפרסום: יותר ויותר מפרסמים עושים שימוש באנשים "אמיתיים" ואנשים עם מוגבליות ומעדיפים אותם על פני דוגמניות ודוגמנים בקמפיינים פרסומיים.

 

כך למשל, מותג מזון התינוקות גרבר הציב בשנה שעברה בראש מסע הפרסום שלו את לוקאס ורנר, תינוק עם תסמונת דאון; רשת השיווק טארגט הציגה במסע הפרסום שלה את קירה ושינגטון, דוגמנית בגדי ים עם רגליים תותבות ורשת בתי הכלבו נורדסטרום הציגה בפרסומות שלה דוגמנית על כסא גלגלים.

 

הייצוג ההולך וגדל של בעלי מוגבליות בפרסום מגיע לאחר שענף הפרסום כבר נותן בשנים האחרונות במה גם לדוגמנים שאינם בעלי נתונים "מושלמים". זאת, לצד נתינת במה למגוון רחב של אוכלוסיות שונות, כמו  משפחות בהן שני בני הזוג הם (או הן) מאותו המין.

 

ריי צ'ארלס. הראשון לזהות
ריי צ'ארלס. הראשון לזהות

בעידן בו יצירת שיח בקרב הצרכנים היא חשובה לא פחות מחשיפה, הבינו החברות המסחריות כי פרסומות עם דוגמנים מגוונים עשויות ליצור שיח צרכני נרחב סביבן. "המפרסמים רוצים למכור אבל הם חושבים על התדמית הרחבה שלהם", אומר דיויד גל, פרופסור לשיווק מאוניברסיטת שיקגו. לדבריו, המפרסמים מסתכלים על היכולת של הפרסומות הללו להגביר את המכירות, כמו גם היכולת שלהן לשנות את תדמית המותג או החברה. גל הוסיף, כי פרסומות שעושות שימוש באנשים אמיתיים יכולים להגיע בצורה טובה לקהלים שונים.

 

לדברי גל, אם בעבר נראו רוב הדוגמנים בפרסומות הטלוויזיה דומים, כבר מספר שנים שהמפרסמים עושים שימוש בדוגמנים מרקעים אתניים שונים. כעת, הוא אומר, הגיע הזמן של המפרסמים לעבור לשלב הבא ולפתוח את עולם הפרסומות לקהלים חדשים במטרה למצוא בידול בין המותגים.


 

השימוש באנשים עם מוגבליות בפרסומות בטלוויזיה החל בשנת 1991, אז שילבה חברת המשקאות פפסי את המוזקאי העיוור ריי צ'ארלס בפרסומת למשקה הדיאט שלה. בשנת 2014 הציגה יצרנית הסוללות דורסל בפרסומת שלה את כוכב ליגת ה-NFL החרש, דריק קולמן.

 

מעבר לכך, פרסומות הכוללות אנשים עם נכויות יכולות ליצור הזדהות בקרב לא מעט צרכנים. מנתונים של הלשכה האמריקנית לסטטיסטיקה עולה כי 40 מיליון אמריקנים סובלים מנכות כלשהי.

 

כתבות נוספות