RE/MAX: סודות ההצלחה בעולם הנדל"ן

מחזון של חייל אמריקאי משוחרר, צמחה RE/MAX והפכה לרשת המנהלת את היקף העסקים הגדול ביותר בעולם בתחום תיווך הנדל"ן עם כ-100 אלף סוכנים בכ-7,000 משרדים

פורסם בתאריך: 21/08/2018, גיליון 1935

חברת תיווך הנדל"ן RE/MAX הוקמה בשנת 1973 בעיר דנוור, קולורדו על ידי דייב ליניגר, חייל משוחרר שחזר מווייטנאם, בעקבות התנסות שלילית שהייתה לו עם משרדי תיווך נדל"ן. החזון של ליניגר היה להקים רשת שתהווה פלטפורמה עבור סוכני נדל"ן מצטיינים. שיטת המצוינות של RE/MAX זכתה לתהודה גדולה בארה"ב של אותן השנים, ועד מהרה החלו אנשים להתדפק על דלתות החברה ולבקש זיכיונות לפתיחת סניפים.

 

מיום היווסדה, הפילוסופיה העסקית של החברה היא שהסוכן צריך לעמוד במרכז, מתוך התובנה כי השקעה בסוכנים הטובים ביותר - תביא את לקוחות הקצה. כיום, הרשת המבוססת על שיטת הזכיינות מפעילה כ-100 אלף סוכנים בכ-7,000 משרדים, הפרושים בכ-100 מדינות מסביב לעולם. הרשת מנהלת את היקף העסקים הגדול ביותר בעולם בתחום תיווך הנדל"ן.

 

בשנת 1995 רכש ברנרד רסקין את הזיכיון של RE/MAX לשוק הישראלי, ושנה מאוחר יותר נפתח הסניף המקומי הראשון ברעננה. כיום, פועלים בישראל כ-100 סניפים של הרשת ומעל 1,000 חברי רשת. בנוסף, באתר האינטרנט של החברה ניתן למצוא אלפי דירות למכירה בכל זמן נתון, והוא נגיש לציבור הקונים והמוכרים בעשרות שפות. האתר זוכה לכ-500 אלף צפיות בנכסים מדי חודש.

 

הסביבה התחרותית

מכירת דירה נתפשה בעבר בישראל כתהליך שאינו דורש בהכרח התמחות מקצועית. עם זאת, בשנים האחרונות פונים יותר ויותר אנשים למתווכי נדל"ן מקצועיים, כדי שאלה יעזרו להם למכור את הנכס שלהם. ניתן לייחס את המגמה לשתי סיבות מרכזיות:

- הצרכן הישראלי למד להעריך מקצוענות במגוון תחומים, ובכלל זאת גם בתחום הנדל"ן. הוא מבין, כי עזרה מאנשי מקצוע טומנת בחובה ערך מוסף.

- תהליך מכירת דירה עשוי להיות ארוך ומתיש ולדרוש זמן רב ומאמצים מצד המוכרים. הסתייעות בשירותי תיווך חוסכת למוכרים זמן יקר.


בענף תיווך הנדל"ן בישראל פועלות כיום כשבע רשתות, כשלצדן פועלים עוד אלפי משרדים פרטיים. מלבד כל אלה, המתחרה המרכזי של RE/MAX הם צרכנים המוכרים את נכסיהם בעצמם - ואינם משתמשים בשירותי תיווך.

 


האתגר השיווקי

בפני RE/MAX ישראל עומדים בשנים האחרונות שני אתגרים מרכזיים:

- להנחיל בקרב הציבור הרחב את הערכים המוספים הטמונים בתיווך מקצועי בתחום הנדל"ן.

- לשכנע את סוכני הנדל"ן כי RE/MAX היא המקום הנכון עבורם. זאת, כאשר המטרה של החברה היא להכפיל את מספר הסוכנים שלה בחמש השנים הבאות.

 

הפתרונות היצירתיים

כדי להתמודד עם האתגרים השיווקיים, הן מול הקהל הרחב והן מול ציבור סוכני הנדל"ן, מיישמת RE/MAX ישראל מגוון פתרונות ושיתופי פעולה, ממערכי הדרכה מקיפים לסוכנים ולזכיינים בשיתוף מומחים בינלאומיים, דרך אירועי "מועדון הזהב" לסוכנים ולזכיינים מצטיינים - ועד קמפיינים טלוויזיוניים לקהל הרחב, שגם במרכזם עומדים הסוכנים והזכיינים של הרשת.

 

ערך מוסף לסוכנים. כמי שפועלת בתחום תיווך הנדל"ן כבר יותר מ-44 שנה בעשרות מדינות מסביב לעולם, הידע הרב שנצבר ב-RE/MAX  לאורך השנים מהווה משאב עסקי יוצא דופן עבור סוכני הנדל"ן שלה. בבסיס התפישה העסקית של הרשת עומד הרעיון כי כל סוכן יכול לקחת את הצלחות העבר של הרשת וליישם אותן בעצמו - בזכות מאגר הידע ומתודולוגיית ההדרכה הסדורה.

 

כדי לשמר את הרלוונטיות של מאגר הידע ושל מתודולוגיית ההדרכה, מחזיקה החברה צוות של מדריכים מקצועיים. לצד הדרכות לזכיינים ולסוכנים, מבקרים המדריכים בכנסים בתחום הנדל"ן ברחבי העולם, במטרה להישאר מעודכנים בנעשה בענף.

 

בנוסף, RE/MAX היא הנציגה בישראל של הסמכת Council of Residential Specialists - ארגון בינלאומי המסמיך סוכני נדל"ן מקצועיים המתמחים במגורים, ושואפים להיות מומחים בעלי שם בתחומם. הארגון נוסד ב-1976 והינו הגדול ביותר מסוגו, הפועל כיום בשיתוף פעולה עם איגוד המתווכים הבינלאומי בארצות הברית (National Association of Realtors).

 

במסגרת קורס זינוק לעסקים, הכולל שישה מפגשים בני יום אחד, לומדים הסוכנים מגוון רחב של תחומים. הקורס פתוח לכל המתווכים בענף. ופעמים רבות ניתן לזהות בקהל המשתתפים סוכנים שעובדים ברשתות נדל"ן מתחרות. בכל שבועיים נפתח מחזור חדש לקורס, וסוכנים רבים ברשת חוזרים עליו בשנית כמה שנים לאחר תחילת עבודתם בענף.

 

בנוסף, הרשת מתחזקת ארכיון מקוון מקיף של סרטוני הדרכה במגוון נושאים, המספקים לסוכנים מידע בעל ערך הנדרש להם לצורך עבודתם וביניהם סרטוני מידע על מערכת ה-CRM הייחודית, שמשמשת את סוכני החברה בניהול הנכסים.

 

ערך מוסף לזכיינים. RE/MAX מפעילה קורסים גם לזכיינים, שהמקצועיות הנדרשת מהם שונה לחלוטין מזו הנדרשת מהסוכנים. במסגרת הקורס, המבוסס על המתודולוגיות העדכניות בתחום, לומדים הזכיינים כיצד לגייס סוכנים, איך לעזור להם לשפר ביצועים ועוד.

 

כמו כן, זייכני הרשת נהנים בשלושה אירועים מרכזיים בשנה הכוללים הרצאות של מומחי נדל"ן ועסקים, כמו גם של חברי הרשת ממדינות אחרות המציגים את סיפורי ההצלחה שלהם. לאורך השנה, הרשת עורכת מספר גדול של כנסי ידע - חלקם ברמה האזורית וחלקם ברמה הארצית.

 

בנוסף מציעה הרשת לזכיינים סדרת הרצאות מוקלטות של גורו הנדל"ן טום פרי, שיחד עם מומחים בעלי שם אחרים, הגיעו לישראל על ידי RE/MAX כדי להרצות בפני זכיינים וסוכנים.

 

שיווק מול לקוחות הקצה. על מנת לשמור את המותג ב-Top of Mind של הצרכנים, מעלה RE/MAX מדי רבעון קמפיין טלוויזיה שנמשך מספר שבועות. במרכז התשדירים, שמשתנים בכל פעם, ניצבים הסוכנים והזכיינים המצטיינים של RE/MAX שזכו להיכנס למועדון הזהב באותו הרבעון. הסלוגן שמלווה את הפרסומת הוא "קונה או מוכר נכס? RE/MAX - עם הצלחה לא מתווכחים".

 

 

במקביל, מפרסמת הרשת קמפיין ברשתות החברתיות תחת הסלוגן "לא במקרה אנחנו מספר 1". גם כאן, מי שמוביל את הקמפיין הם סוכני הרשת. את תמהיל הפרסום משלימות מודעות תדמית קבועות בעיתונות המקומית והעסקית, לצד מודעות על גבי כפולות עמודים בעיתונות הארצית.

 

מסקרים שנערכו על ידי החברה עולה כי המותג RE/MAX זוכה לזכירות של 58% במודעות בלתי נעזרת ול-90% במודעות נעזרת. וזאת, בענף שרמת המעורבות של הצרכן בו נמוכה יחסית - שכן מכירת דירה היא אירוע המתרחש, לכל היותר, מדי כמה שנים.

 

בנוסף לאסטרטגיה הפרסומית, הכוח השיווקי המרכזי מאחורי השיטה של RE/MAX הוא השקעה תמידית במצוינות הסוכנים והזכיינים.

 

תרומה לקהילה

כרשת המעורבת בחיי הצרכנים, משקיעה RE/MAX בפעילות למען הקהילה. כך למשל, נמצאת הרשת בקשר הדוק עם עמותת גדולים מהחיים, ששמה לה למטרה לשפר את איכות החיים של ילדים חולי סרטן.

 

מעבר לתרומות כספיות לעמותה, חברי הרשת נותנים מזמנם לאירועים רבים של העמותה. מדי שנה מצטרפים חברי הרשת למסע מיוחד שעורכת העמותה לילדים ברכבת ישראל בשיתוף מופעי ליצנות ומופעים אחרים. כמו כן, חברי הרשת לוקחים חלק בפעילויות התרמה ובשאר פעילויות העמותה.

 

בנוסף, RE/MAX משתפת פעולה גם עם מיזם עשינו עסק של עמותת ציונות 2000 - מודל לטיפול בבני נוער בסיכון באמצעות הקמה וליווי של עסקים. מכיוון שלא מעט מהעסקים של בני הנוער מצריכים מיומנויות מכירה, צוות המדריכים של RE/MAX מלווה בשנתיים האחרונות את בני הנוער ומעביר להם קורס מכירות בן ארבעה ימים.

 

דברים שלא ידעת על RE/MAX

  • ל-RE/MAX ישראל מעל 4,000 נכסים בבלעדיות ברחבי הארץ.
  • מדי חודש יש כ-500 אלף כניסות בממוצע לאתר הנכסים של RE/MAX.
  • מדי חודש יש למעלה מ-2.5 מיליון צפיות באתרי RE/MAX השונים.
  • הנכסים המתפרסמים באתר RE/MAX מתורגמים ליותר מ-40 שפות.
  • למעלה מ-400 סרטוני הדרכה זמינים באתרי האינטרנט של  RE/MAX.
  • בית הספר לנדל"ן של RE/MAX מכשיר מדי שנה יותר מ-600 תלמידים.
  • ארבעה מאמני נדל"ן במשרה מלאה מלווים את חברי הרשת בהדרכות, סדנאות וכנסים.
  • חברי הרשת מתנדבים ותורמים עשרות אלפי שקלים מדי שנה לעמותת גדולים מהחיים.

 

אבני דרך בחיי RE/MAX

1973 - RE/MAX מוקמת בעיר דנוור בארה"ב.

1995 - ברנרד רסקין רוכש את הזיכיון של RE/MAX בישראל.

1996 - הסניף הראשון של הרשת נפתח ברעננה.

2007 - משרדי ההנהלה ובית הספר לנדל"ן מתמקמים בשוהם. החברה גדלה, ומטה רי/מקס ישראל מונה 18 עובדים

2009 - הרשת מתפתחת בצעדי ענק וחוצה לראשונה את סף 100 המשרדים.

2010 - RE/MAX ישראל זוכה במקום ראשון בעולם בצמיחה רשתית מטעם הרשת העולמית.

2013 - הרשת צומחת ומתפתחת וחוצה את סף 1,000 הסוכנים.

2016 - השקת תוכנית Business by Design - סדנת אימון למנטורים של מאמן הנדל"ן מספר 1 בעולם Tom Ferry.

2017 - השקת סדרת RE/member - סדרת סדנאות שבועיות ייחודיות לסוכנים וסוכנים פוטנציאלים ברשת; RE/MAX העולמית משיקה עיצוב חדש ללוגו הרשת, התואם את השפה התקשורתית הדיגיטלית.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2017 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות