פייסבוק צמצמה משמעותית את אפשרויות הטרגוט

עד לאחרונה, מערכת הפרסום של הרשת החברתית אפשרה בפועל למפרסמים ליצור אפליה בין קבוצות אתניות שונות

פורסם בתאריך: 28/08/2018, גיליון 1936

הרשת החברתית פייסבוק צמצמה בשבוע שעבר את אפשרויות הטרגוט שהיא מציעה, במטרה למנוע טרגוט מפלה ברשת הפרסום שלה. הרשת הודיעה כי היא מסירה 5,000 ביטויים שאיפשרו טרגוט מפלה, כמו "פסח", "אוונגליזם", "תרבות אינדיאנית", "תרבות איסלמית", "בודהיזם" ועוד.

 

למרות שפייסבוק לא אפשרה לפלח את המשתמשים ברשת לפי השייכות האתנית שלהם, המשווקים היו יכולים עד עכשיו להוציא מהטרגוט שלהם קבוצות אתניות מסויימות על בסיס ביטויי חיפוש. כך למשל, משתמש שחיפש בעבר אחר הבטוי "פסח", עשוי להיות יהודי. כתוצאה מכך, התאפשר למפרסמים, לדוגמה, לוודא שהמודעות שלהם לא יוצגו ליהודים. באופן כללי, היכולת שלא לכלול צרכנים מסוימים בטרגוט היא דבר חיובי עבור המשווקים שרוצים להגיע למיקוד מדויק יותר, אבל חלק מהמפרסמים עשו ביכולות הללו שימוש מפלה.

 

הפרסום בפייסבוק. פחות טרגוט – פחות אפליה
הפרסום בפייסבוק. פחות טרגוט – פחות אפליה

"בעוד שבמרבית המקרים השימוש ביכולות הטרגוט הללו היה לגיטימי, חשבנו שלצמצם את הסיכון לאפליה יהיה דבר חשוב יותר", נכתב בפוסט שפורסם בבלוג של הרשת החברתית. פייסובק לא פרסמה את 5,000 הביטויים שהשימוש בהם הוסר מאפשרויות הטרגוט שלה.

 

פייסבוק עובדת כבר כשנתיים על תיקון אפשרויות המיקוד במערכת הפרסום שלה, לאחר שדיווח חשף כי המערכת עשויה ליצור בפועל אפליה, ולמנוע מקהלים מסוימים את האפשרות לשוויון בנושאים כגון דיור ותעסוקה.

 

אך נראה כי המאמצים של הרשת לתקן את הנושא עדיין לא הבשילו לגמרי. בשבוע שעבר פנה המשרד הפדרלי לדיור ופיתוח אורבני לרשת בטענה כי מערכת הפרסום שלה עשויה ליצור אפליה בין מחפשי דירות.

כתבות נוספות