הונאות הפרסום הדיגיטלי עולות הון עתק למשווקים

חברת סייבר ישראלית פרסמה דוח שטען כי הסכומים המבוזבזים בעקבות הונאות מסוג זה גדולים בהרבה ממה שחושבים בתעשייה

פורסם בתאריך: 18/06/2019, גיליון 1973

הונאות הפרסום הדיגיטלי צפויות השנה לעלות למשווקים 23 מיליארד דולר. כך עולה מדוח של חברת הסייבר הישראלית Cheq, שפיתחה טכנולוגיה למניעת הונאות פרסום.

 

לאחרונה שכרה החברה את שירותיו של דיקמבה מוטומבו, כדורסלן עבר אמריקני המתנשא לגובה 2.18 מטר, שנחשב לאחד משחקני ההגנה הטובים בתולדות ה-NBA ולאחד החוסמים הטובים ביותר בהיסטוריית הכדורסל.

 

מהדוח של החברה, המתמחה בחסימת הונאות סייבר, עולה כי בין 10% ל-15% מההוצאה על פרסום דיגיטלי מיועדת למניעת הונאות פרסום.

 

פרסום דיגיטלי. 30% הונאה
פרסום דיגיטלי. 30% הונאה

דוח נוסף שנערך על ידי חברת White Ops עבור התאחדות המפרסמים של ארצות הברית העלה נתונים נמוכים בהרבה. מהדוח עלה, כי השנה יפסידו המפרסמים 5.8 מיליארד דולר מהונאות הקשורות לפרסום באינטרנט, לעומת הפסד של 6.5 מיליארד מהונאות דומות בשנת 2017.

 

השוני הגדול בתחזית הנזקים בשני הדוחות נובע מריבוי הטכנולוגיות, מספר השחקנים הגדול וחוסר בסיסי בשקיפות בתחום. לפיכך, שני הדוחות מתבססים ככל הנראה על הערכות בלבד ולא על נתונים מדוייקים. שני הדוחות כוללים בתוכם רק הונאות שבוצעו בפועל ופגעו במפרסמים, ולא הונאות שנמנעו על ידי חברות הטכנולוגיה המתמחות בחסימת הונאות מסוג זה.

 

גיא טיטנוביץ', מנכ"ל Cheq, אמר כי הדוח של החברה נערך בעקבות פרסום מספר דוחות של גופים אחרים בתחום. לדבריו, הכנת הדוח נועדה להראות כי הנתונים שונים מהמספרים שמציגים הדוחות האחרים. "אנחנו כמובן לא מפקפקים בכנות של מחברי הדוח האחר, הם פשוט אינם מדייקים", אמר בראיון שנתן לאחרונה.

 

מהדוח של Cheq עולה כי מתוך המיליארדים שמושקעים בכל שנה בפרסום דיגיטלי, 30% מושפעים בצורה זו או אחרת מהונאות פרסום ועל כך מבוססת ההערכה של החברה בדוח שפרסמה. עוד עלה מהדוח של החברה הישראלית, כי עד שנת 2021 יגיעו סך הסכומים המבוזבזים בעקבות הונאות פרסום דיגיטלי ל-32 מיליארד דולרים.

 

כתבות נוספות