הקניונים בארצות הברית מנסים לפתור את בעיית החניה המעיקה

מציאת חניה וחיפוש הרכב לאחר הקנייה מעיקים על הלקוחות שמגיעים למרכזי הקניות; עכשיו, חוברים הקניונים לחברות טכנולוגיה במטרה למצוא פתרון לבעיה

פורסם בתאריך: 05/12/2017, גיליון 1899

חניונים בכל רחבי ארצות הברית החלו לאחרונה להציג פתרונות טכנולוגיים שיעזרו לקונים למצוא פתרון לאחת הבעיות המעיקות בביקור בקניון: מציאת חניה.


בחניון Towson Town Center במרילנד הושלמה לאחרונה התקנתה של מערכת משוכללת המבוססת על מערכת צבעים מתחלפת המוצגת באמצעות מסכים. המערכת מסמנת האם באזור בו נמצא הנהג בחניון יש חניה פנויה. הצבע הירוק מעיד על חניה פנויה, האדום מסמן כי באזור אין חניה והצבע הכחול מסמן חניה פנויה לנכים.

 

חניון בקניון. הסוף למועקת החנייה?
חניון בקניון. הסוף למועקת החנייה?

בנוסף, כל קומה מסומנת בצבע שונה על מנת להקל את חיפוש המכונית לאחר הקניות בקניון. כמו כן, לחניון נוספו 1,600 שלטים רגילים שעוזרים גם הם במלאכת הניווט. בקניונים יודעים לדווח על שיפור משמעותי בעקבות הטמעת המערכת החדשה: הזמן הממוצע של חיפוש חניה ירד ב-44%. במקביל, קניון Park City Center השיק מוקדם יותר השנה מערכת חכמה לניהול חניה המבוססת על מפות חום ו-GPS, במטרה לנתב את הנהג לאזורי חניה פנויים בחניון.

 

קניונים אחרים הולכים על גישה שונה ומציעים חניות שמורות לפי דרישה. בתחילת החודש שעבר Mall of America היה הקניון הראשון להציע חניה שמורה לפי דרישה. באמצעות אפליקציית MyPark יכולים באי הקניון להזמין אחת מ-20 חניות הניתנות לשמירה בכניסה. ההזמנה יכולה להתבצע משישה חודשים מראש ועד למספר דקות לפני הכניסה לחניון. השירות עולה שישה דולרים לשעתיים הראשונות ושלושה דולרים לכל שעה נוספת.

 

כתבות נוספות