התאמה אישית לכל לקוח: השנה של שילב

השנה המשיכה רשת שילב להתאים את חוויית השירות שלה לצרכים השונים של כל לקוח, השיקה אפליקציית תזונה לאמהות מניקות ויזמה שורת הרצאות של מומחים במטרה לסייע להורים צעירים

פורסם בתאריך: 12/09/2017, גיליון 1888

בשנת 1974, שושי ואיציק אורן - זוג סטודנטים מבת ים - עמדו לפני הולדת בנם השני. לקראת הלידה יצא איציק אל העיר במטרה לרכוש כמה פריטים חסרים, ונאלץ לכתת את רגליו ברחובות בת ים ותל אביב במשך שעות כדי להשלים רכישה של עשרה פריטים בלבד. עם חזרתה של שושי מבית החולים מלווה בבנם הפעוט רן, החליטו השניים להפוך את הבעיה שבה נתקלו להזדמנות עסקית.

 

הרעיון מאחורי המיזם של בני הזוג אורן נשמע פשוט היום, אך לפני 40 שנה הוא נחשב מהפכני - פורמט המאפשר להורים שבדרך להכין רשימת קניות, לבוא איתה לחנות - ללא צורך להתחייב לרוכשה (מחשש לעין הרע“) - ולקבל את המוצרים הביתה מיד לאחר הלידה. וכך, למרות הספקנות של אנשי עסקים ובעלי חנויות רבים, נולדה רשת שילב (ראשי תיבות של שיווק ישיר לבית“), שהסניף הראשון שלה הוקם בשנת 1975 ברחוב אבן גבירול בתל אביב.

 

כיום שילב מובילה את שוק מוצרי התינוקות בישראל, כשהיא פועלת על בסיס הערכים שמלווים אותה מיומה הראשון - מצוינות, איכות, אמינות ובטיחות, חדשנות פורצת דרך ותרומה לקהילה ולמשפחה.

 

רשת שילב מונה כ-70 סניפים בשלושה קונספטים שונים - חנויות הריון, המתמחות בהזמנות שלפני הלידה; חנויות בתי חולים, המספקות את צרכי האם והרך הנולד בימים הראשונים לאחר הלידה, וחנויות הורים, המיועדות לתינוקות, לילדים ולרוכשי מתנות. בנוסף מפעילה שילב חנות מקוונת שמציעה עשרות אלפי פריטים - החל בחבילות לידה, דרך הלבשה וטקסטיל וכלה בצעצועים - הנגישים לרכישה קלה ומהירה באמצעות המחשב, הטאבלט או הסמארטפון.


70 סניפים ברחבי הארץ. שילב
70 סניפים ברחבי הארץ. שילב

הסביבה התחרותית

שוק מוצרי התינוקות בו פועלת שילב רושם בשנים האחרונות תחרותיות הולכת וגדלה. הסיבות רבות - החל משחקנים חדשים בתחום, ועד להתגברות המגמה של צרכנים ישראלים הרוכשים מוצרי תינוקות מקמעונאיות בינלאומיות באמצעות האינטרנט.

 

בנוסף, ההורים הצעירים של היום - בני דור המילניום (ילידי שנות ה-80 ושנות ה-90) - מחוברים ומשכילים יותר מפעם, ומצפים לקבל מהקמעונאים חוויית קנייה שונה לחלוטין מזו שדרשו בני הדורות הקודמים.

 

הפתרונות היצירתיים

כדי לספק מענה לצרכים המשתנים של ההורים, פועלת שילב בשני ערוצים מרכזיים - בהתאמת חוויית קנייה אישית ללקוחות (פרסונליזציה), ובשיווק מבוסס ידע, באמצעותו היא מאפשרת להורים לקבל החלטות קנייה נכונות ומושכלות יותר.

 

חוויית קנייה מותאמת אישית

מועדון הלקוחות של שילב כולל כיום כמה מאות אלפי חברים, בהם נשים בהריון, הורים צעירים וסבים וסבתות. מלבד להצעת הנחות, מכירות מוקדמות ומבצעים, מאפשרת הרשת לחברים להשתתף במגוון אירועים, השאובים מעולמות התוכן הרלוונטיים להם.

 

באמצעות מערכות בינה עסקית (BI) ושימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים מתאימה שילב ללקוחות חוויית קנייה אישית, המשתנה בהתאם לגילו של הפעוט. במסגרת התוכנית מקבל כל חבר מועדון הודעות על מבצעים המותאמים לו, במקביל למבצעים הרגילים שמציעה הרשת לחברי המועדון ולכלל הלקוחות.

 

המבצעים המותאמים אישית עונים על הצורך של הצרכנים החדשים, המצפים ליחס אישי מהקמעונאים, וזוכים להצלחה גדולה הן ברמת המכירות והן ברמת המותג, הנתפס ככזה המלווה את ההורים לאורך שנותיו הראשונות של הפעוט ומקל עליהם.

 

בנוסף משלבת הרשת מבצעים מיוחדים גם ברשתות החברתיות, ומפעם לפעם "מפנקת" לקוחות שפרסמו ביקורת על הרשת בהטבות, מתנות ומבצעים מיוחדים. כך בונה הרשת קהל של נאמני מותג מחויבים.


התאמה מדויקת לכל לקוח
התאמה מדויקת לכל לקוח

שיווק מבוסס ידע

הצרכנים של היום כמהים לידע והדרכה שיעזרו להם לקבל החלטות קנייה מושכלות יותר, והצורך רק גדל כשמדובר בתחום מוצרי התינוקות - בייחוד בקרב לקוחות עם ילד ראשון. כדי לספק מענה לכך פועלת שילב במגוון ערוצים:


הרצאות מומחים: שילב הייתה אחת הקמעונאיות הראשונות בישראל שעשו שימוש בשירות Facebook Live. באמצעות השירות מפרסמת הרשת שידורים חיים במגוון של נושאים, בשני עמודי המותג (בשפה העברית ובשפה הערבית) הכוללים למעלה מ-200 אלף עוקבים.

 

השידורים מועברים על ידי מומחים מובילים בתחומם אשר עונים לשאלות הגולשים. בין המומחים שהתארחו עד כה בעמודי המותג - מומחה לבטיחות התינוק ופסיכולוגית התפתחותית. מדי פעם מעבירה הרשת הרצאות גם בסניפים השונים.

 

אפליקציית תזונה לאמהות מניקות: השנה השיקה שילב אפליקציית מובייל בתשלום בשיתוף הנטורופטית ד"ר הגר שפר, שנועדה לאפשר לאמהות מניקות לנהל תזונה בריאה במהלך תקופת ההנקה. במקביל לידע הרב אשר מספקת האפליקציה, הנקראת Clean Eating, יכולות האמהות לרכוש באמצעותה מגוון מוצרים. האפליקציה זכתה להצלחה גדולה מיד עם השקתה והעפילה למקומות הראשונים בדירוג האפליקציות הפופולריות ביותר בישראל.

 

התנסות במוצרים חדשים: במטרה לספק מענה לדרישות הצרכנים וללמוד טוב יותר את הצרכים שלהם, פונה שילב מעת לעת לאמהות ונותנת להן להתנסות במוצרים חדשים. לאחר ההתנסות מספקים הלקוחות משוב לרשת, אשר עורכת התאמות למוצרים במידת הצורך על מנת לענות טוב יותר על דרישות הצרכנים.

 

דברים שלא ידעת על שילב

  • כבר בשנת 1986 הגתה שילב והוציאה לאור את ספר ההדרכה לאשה ההרהתינוק חדש“, הכולל בתוכו אתספר השמות של ישראל“.
  • הסטיקרתינוק באוטוהומצא בשילב.
  • בזכות מערך הבטיחות והבקרה ההדוק שלה, שילב היא החברה היחידה בתחום מוצרי התינוקות המחזיקה בדרגת הבטיחות הגבוהה ביותר של מכון התקנים - מסלול יהלום.
  • שילב פיתחה את מותג גינסי - הגינס היחיד בעולם המותאם לתינוקות בני יומם.

 

אבני דרך בחייו של שילב

1974 - שושי ואיציק אורן מקימים את שילב.

1979 - שילב היא הראשונה לשווק בבלעדיות את מותג העגלות האיטלקי אינגלזינה.

1991 - איציק ושושי אורן מקימים את חברת הצעצועים ההתפתחותיים Tiny Love.

2011 - שילב משיקה את המותג גינסי - גינס שתפור לתינוקות.

2015 - השקת מותג Unisex for Kids 123, ופיתוח אמבטיה "חצי-חצי".

2016 - השקת החנות המקוונת המשודרגת.

2017 - השקת אפליקציית תזונה נכונה לאמהות מניקות.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2016 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות