קניתם ברשת לאחרונה? תופתעו לדעת למה

למרות שמחיר ומשלוחים בחינם עדיין חשובים לצרכנים, מסתבר שהסיבה האמיתית שגורמת לנו לקנות בחנויות הרשת היא הנוחות - למרות הכל, אין דבר שהם שונאים יותר מאשר לעמוד בתור

פורסם בתאריך: 06/12/2016, גיליון 1851

מחירים נמוכים ומשלוחים בחינם הם עדיין הסיבות המובילות לעליית המכירות ברשת בתקופת החגים, אבל סיבה שלישית מאיימת לעקוף אותן בקרוב בסדר החשיבות - שאלת הנוחות, כך עולה מדו"ח של חברת אדובי שפורסם לפני עונת החגים בארצות הברית.
סקר שנערך בקרב אלף צרכנים העלה כי הסיבות העיקריות לבחירת חנות מקוונת הן מגוון מוצרים גדול, הימנעות מתורים ופקקים וכן היכולת לבצע רכישות ממקום העבודה. במקביל התברר כי על אף שהמחיר והחיסכון בתשלום עבור המשלוח עדיין משמעותיים, נרשמה השנה ירידה בחשיבותם לעומת פרמטרים אחרים.

קניות ברשת. עניין של נוחות
קניות ברשת. עניין של נוחות
"ברור לחלוטין שהצרכנים מרגיש נוח יותר לבצע קניות אונליין", כתבה תמרה גפני, מנהלת מחקר ואנליזה בחברת  ADI (זרוע התובנות של אדובי) בבלוג החברה. לדבריה, הנוחות מתבטאת בהימנעות מהצפיפות במרכזי הקניות בתקופת החגים ובאפשרות לבצע רכישות ללא תלות בשעות פעילות.
מחברי הדו"ח מניחים כי הצרכנים מוכנים לשלם פרמיה עבור הנוחות - אולם מסייגים זאת בכך שעד כה התיאוריה לא הועמדה למבחן.
מחקר נוסף שפורסם מוקדם יותר השנה על ידי חברת CitiXsys העלה כ-71% מהצרכנים בארצות הברית חושבים שקניות מקוונות נוחות בהרבה מערוצי הקמעונות המסורתיים.

כתבות נוספות