לנשים נמאס: מחאת ה"מס הוורוד" מתפשטת - והרשתות מגיבות

נשים מסביב לעולם משלמות יותר ברוב קטגוריות מוצרי הצריכה, אבל מגמה צרכנית חדשה עשויה לשים לתופעה הזאת סוף

פורסם בתאריך: 19/06/2018, גיליון 1926

ניתן לומר כי באופן כללי הנשים מופלות לרעה אצל רוב הקמעונאים משום שהן נאלצות לשלם יותר עבור מוצרים שמותאמים במיוחד עבורן. במהלך השנים, נשים שילמו יותר על מגוון מוצרים, החל מבגדים לפעוטות ועד לחיתולים למבוגרים.

 

את פרמיית המחיר גובים המשווקים והקמעונאים עבור התאמת המוצרים לנשים, והתופעה הזו זכתה לכינוי "המס הוורוד". בשנים האחרונות, החלו להתעורר סביב הנושא קבוצות שונות מסביב לעולם, ונשים רבות מחפשות כיום מוצרים ממותגים שאינם מחייבים יותר על מוצרים לנשים.

 

Billie. נשים וגברים משלמים אותו דבר
Billie. נשים וגברים משלמים אותו דבר

במאמר שפורסם לאחרונה בעיתון USA Today נכתב כי נשים משלמות 4% יותר על בגדים לילדות; 7% יותר על צעצועים ואביזרים לילדות; 8% יותר על בגדים לנשים;"13% יותר על מוצרי הגיינה וטיפוח". באופן כללי, אישה מוציאה בשנה כ-1,351 דולר יותר מגבר על מוצרים בסיסיים. וכל זאת, בנוסף לעובדה שהשכר של נשים נמוך יותר משמעותית מזה של הגברים.

 

מרגע שהמודעות ל"מס הוורוד" החלה במגמת עלייה, והצרכניות החלו להצביע בארנק ולרכוש מוצרים שמיודעים לגברים, הקמעונאים התחילו להתעורר. קמעונאית מוצרי הצריכה המקוונת Boxed.com יצאה לאחרונה במהלך שמשווה במחירים בין המוצרים המיועדים לנשים לבין אלו המיועדים לגברים. "התגובות מהלקוחות שלנו היו מדהימות", אמרה ניטשה מטה, סמנכ"לית השיווק בחברה. "ההשפעה על המכירות הייתה גם היא גדולה", הוסיפה.

 

הטרנד הזה מייצר הזדמנויות גם עבור חברות הזנק, המתמחות במוצרים לנשים במחירים הוגנים. כך למשל, חברת סכיני הגילוח לנשים Billie, שמציעה שירות סכינים חודשי במחיר דומה לשירותי סכיני הגילוח החודשיים שהיא מציעה לגברים.

כתבות נוספות