כך סטארבקס מרוויחה ממשבר הנדל"ן בארה"ב

הצרכנים עוברים לקניות באינטרנט, בעלי הנכסים נאלצים להוריד את מחירי השכירות, ורשת בתי הקפה פותחת סניפים בקצב מהיר מתמיד

פורסם בתאריך: 06/03/2018, גיליון 1912

לכל מי שביקר בארצות הברית בתקופה האחרונה נראה כי התחרות הגדולה ביותר לרשת בתי הקפה סטארבקס מגיעה ממקור אחד - סניפים אחרים של רשת בתי הקפה סטארבקס. אבל, בעתיד הקרוב, נראה כי התחרות הפנימית הזו הולכת לגדול בצורה משמעותית.

 

ממסמך פנימי של הרשת שהגיע ליאהו פיננס עולה, כי הרשת צופה שעלות השכירות במתחמים הקמעונאים תרשום ירידה חדה כבר בתקופה הקרובה, מה שיאפשר לסטארבקס לפתוח יותר ויותר סניפים. "אנחנו נמצאים בנקודת מפנה כאשר בעלי הנכסים מסביב למדינה יאלצו להציע מחירי שכירות נמוכים יותר, שיהיו מעכשיו הנורמה החדשה", כתב מנכ"ל הרשת, האורד שולץ, בתזכיר הפנימי של החברה.


סטארבקס. מעכשיו בכל פינה
סטארבקס. מעכשיו בכל פינה

הירידה במחירי השכירות מגיעה בתזמון מעולה עבור סטארבקס, שפתחה לאחרונה את הסניף הראשון בפורמט חנויות הדגל שלה. הסניף, שנפתח בסמוך למטה החברה בעיר סיאטל, כולל מגוון של משקאות קפה פרימיום, קוקטיילים ומאפים איטלקיים. בעתיד הקרוב מתכננת החברה לפתוח סניפים נוספים בקונספט הפרימיום גם בניו יורק, מיאמי, שיקאגו, מילאנו וטוקיו.

 

החנות היא חלק מקונספט "המקום השלישי" של הרשת, הגורס כי בתי הקפה צרכים להיות המקום הנוסף בו מתחברים אנשים אחרי הבית והמשרד. "אנחנו רוצים להיות חלק מהקהילה ואנחנו רוצים להיות נקודת העצירה בדרך לאירועי ספורט, לתיאטרון, או להופעת הרוק", אמרה שאונה מקנזי-לי, מנהלת התפעול הראשית של הרשת לעיתון סיאטל טיימס.

כתבות נוספות