סקר: הצרכנים מאמינים שטכנולוגיית המציאות המדומה תייתר את הביקור בחנויות

הצרכנים צופים כי כאשר הטכנולוגיה תגיע לבשלות היא תאפשר להם למדוד בגדים, לנסות מוצרים ולקבל מידע שישפר משמעותית את חוויית הקניה

פורסם בתאריך: 21/03/2017, גיליון 1866

הצרכנים מתעניינים מאד בטכנולוגיות המציאות המדומה (VR) והמציאות הרבודה (AR) ורואים בהן תוספת חשובה לחוויית הקניות, כך עולה מסקר חדש של חברת GPShopper. עם זאת, מסתבר שעבור הקמעונאים הפיזיים מדובר בחדשות רעות.
מציאות מדומה. סוף עידן החנויות הפיזיות?
מציאות מדומה. סוף עידן החנויות הפיזיות?
כאשר נשאלו לגבי חלקן של הטכנולוגיות בחוויית הקניות, 46% מהמשתתפים בסקר ענו כי הם מעוניינים להשתמש בטכנולוגיית המציאות המדומה למדידת ביגוד ואביזרים ללא הצורך להגיע בעצמם לחנויות. 24% מתוכם אמרו כי הם ישמחו להשתמש בטכנולוגיית המציאות המדומה כאמצעי אשר יאפשר לוותר לחלוטין על ביקור בחנויות. 44% מתוכם אמרו כי הם רוצים לנסות להשתמש בטכנולוגיית המציאות הרבודה למדידת בגדים ואביזרים בשילוב עם רכישה מקוונת, ו-58% מתוכם אמרו כי הם רוצים להשתמש במציאות רבודה במטרה לבחון מספר צבעים של המוצר לפני שהם משלימים את הקנייה.
בנוסף, 23% מהמגיבים בסקר אמרו כי הם מעדיפים לדבר עם נציג וירטואלי במקום עם מוכרן אנושי.
הטכנולוגיות הללו נתפסות גם כמקור מידע עתידי חשוב. חצי מהנשאלים אמרו כי הם רוצים להשתמש בהן כדי לקבל מידע נוסף על המוצרים, כמו למשל מרכיבים של מוצר מזון מסוים, מידע על החומרים ממנו עשוי המוצר ועוד. 42% אמרו כי הם ישמחו להשתמש בטכנולוגיה כדי לקבל מידע נוסף על דרך היצור של הפריטים.
בנוסף, 68% מהנשאלים מכירים את טכנולוגיות המציאות המדומה והמציאות הרבודה. ולמרות שמספר פיילוטים קמעונאיים שעשו שימוש בטכנולוגיות הללו בשנה שעברה רשמו תוצאות מאכזבות (בעיקר בגלל תכנים לא מספקים וחוויית שימוש בעייתית), הצרכנים מאמינים כי כבר בעתיד הקרוב יהיה להן חלק גדול בשיפור חוויית הקניות.
כתבות נוספות