מהפכה בארון: האם טרנד האופנה המהירה מגיע לסופו?

סקר חדש בלונדון מראה כי דווקא בני הדורות הצעירים מעדיפים פרטי לבוש יקרים יותר שמחזיקים לזמן ממושך יותר

פורסם בתאריך: 23/02/2019, גיליון

מגמת האופנה המהירה נמצאת בירידה והצרכנים מחפשים אחר פרטי אופנה שישרתו אותם לתקופות ארוכות יותר. כך עולה מדוח של ה-Fashion Retail Academy מלונדון שפורסם במגזין התעשייה Just Style וכלל צרכנים בגילאי 18 עד 35. לדברי מחברי הדוח, מדובר בשינוי ממשי בהעדפות הצרכנים.

 

כ-39% מהצרכנים שהשתתפו בסקר אמרו כי הם יעדיפו לרכוש פרטי לבוש יקרים יותר שישמשו אותם לתקופה ארוכה יותר; כ-13% מהמשתתפים בסקר אמרו כי הם יעדיפו לקנות מוצר אופנה באיכות גבוהה שישמש אותם לתקופה ארוכה, על פני בגד זול ואופנתי יותר.

 

יוניקלו. האם האופנה המהירה בסכנה?
יוניקלו. האם האופנה המהירה בסכנה?

הנתון המעניין שמחזק את המגמה אף יותר הוא הנטייה לקנות בגדים יקרים יותר המחזיקים לתקופה ארוכה יותר גבוהה יותר בקרב גילאי 23-26, לעומת הצרכנים בגליאי 31-35. לי לוקאס, מנהלת בבית הספר לקמעונאות האופנה, הביאה לדוגמה את המותג פטגוניה המציע אחריות לכל החיים על המוצרים שלו ורושם צמיחה יציבה במהלך השנים האחרונות.

 

לכאורה, ניתן היה לראות ניצנים של הטרנד הזה כבר בשנת 2016, כאשר קמעונאיות האופנה המהירה H&M ויוניקלו דיווחו על קשיים בעסקים שלהן. אבל, לעומתן, רשת זארה דווקא רשמה צמיחה מהירה, מה שהביא למסקנה כי יתכן שמדובר בהאטה של קמעונאים מסויימים ולא בטרנד צרכני מובהק.

 

האופנה המהירה גם הביאה לדאגה בקרב צרכנים רבים, בעיקר בנושא ניצול כוח העבודה במדינות בהן מיוצרים הפריטים, וגם בעקבות ההשפעה האדירה שלה על איכות הסביבה.


כתבות נוספות