האם הטרנדים מהירים מדי עבור קמעונאי האופנה?

שינויי הטרנדים המהירים, המושפעים מהרשתות החברתיות, דורשים מקמעונאי ההלבשה וההנעלה לשנות לחלוטין את מערכי הקניינות וההפצה שלהם

פורסם בתאריך: 12/09/2017, גיליון 1888

בעולם של מובייל ורשתות חברתיות, פרטי אופנה נעשים אופנתיים ומאוסים במהירות עצומה. השינויים נעשו מהירים כל כך, עד כי חלק מקמעונאי האופנה כבר מודים שאין להם את היכולות הלוגיסטיות להיערך אליהם.

 

"טכנולוגיות המובייל מניעות שינויים מהירים בהתנהגות הצרכנים ובהרגלי הצריכה, ולענף שלנו אין את היכולת האמיתית להתמודד איתן", אמר דיק ג'ונסון, מנכ"ל קמעונאית ההנעלה האמריקאית Foot Locker, בשיחת משקיעים שנערכה לרגל פרסום הדוחות הרבעוניים של החברה.

 

"עם אפשרות לקבל אינפורמציה מיידית ואין סופית, אורך תשומת הלב של הצרכנים מתקצר כל העת, ואנחנו רואים השפעה ישירה על הרכישות שלהם ומעבר מהיר מסגנון אחד לסגנון אחר", הוסיף ג'ונסון. הדוח של Foot Locker הציג ירידה של 6% במכירות במונחים של חנויות זהות.

 

Foot Locker. שינויים בהרגלי הצריכה
Foot Locker. שינויים בהרגלי הצריכה

כדי לתת מענה למגמה, קמעונאית ההנעלה עובדת עם הספקים שלה על מנת לקצר משמעותית את זמן הפיתוח והאספקה של מוצרים חדשים, ובמקביל מקטינה משמעותית את מספר הפריטים שהיא כוללת בכל הזמנה.


גם רשת נעלי הספורט Hibbett Sports הציגה דו"חות רבעוניים מאכזבים לאחרונה. "מוצרים אינם מחזיקים זמן ארוך כפי שהחזיקו בעבר", אמר ג'ף רוזנטל, מנכ"ל הרשת, בשיחה עם משקיעים. לדבריו, הקמעונאים צרכים לזרז משמעותית את זמן הפיתוח והאספקה שלהם, על מנת לעמוד בדרישות המידיות של הצרכנים.

 

על מנת לעמוד בשינויים המהירים בשוק, קמעונאית האופנה Urban Outfitters ערכה לאחרונה שינוי משמעותי בצורת ההזמנות שלה: לא עוד הזמנות ענק לפני העונה, אלא הזמנות קטנות לפני העונה והזמנות משלימות במהלך העונה, בהתאם לדרישות הצרכנים.

כתבות נוספות