כבר יותר מ-70 שנה: שירותי הבריאות של מכבי

במהלך השנים מיצבה עצמה הקופה כמובילה באיכות השירותים הרפואיים וטיב השירות. מכבי שמה דגש על הובלת חדשנות בתחומי הרפואה, השירות והטכנולוגיות למען ערך משמעותי ללקוחות

פורסם בתאריך: 24/04/2018, גיליון 1918

קופת החולים מכבי הוקמה בשנת 1941 על ידי קבוצת רופאים-עולים מגרמניה, אשר התאגדו במסגרת תנועת מכבי העולמית. מייסדי הקופה ביקשו להקים גוף בריאות עצמאי ובלתי מפלגתי, שמצד אחד יציע שירותים לאנשים שלא השתייכו לקופות החולים ההסתדרותיות, ומצד שני יספק פרנסה לרופאים שברחו מאירופה עם עליית השלטון הנאצי. פעילות הקופה התבססה על רופאים עצמאיים, והמטופלים היו חופשיים לבחור היכן לקבל טיפול.

 

במהלך השנים מיצבה עצמה הקופה כמובילה באיכות השירותים הרפואיים וטיב השירות לחבריה, ולימים שינתה את שמה למכבי שירותי בריאות. כיום כוללת הקופה 5,241 רופאים בפריסה ארצית, המספקים שירות ליותר משני מליון חברים.

 

לצד מכבי שירותי בריאות, הפועלת מתוקף חוק ביטוח בריאות ממלכתי, פועלת גם קרן מכבי המאגדת בתוכה מספר חברות המרכיבות כולן את קבוצת מכבי. החברות הבולטות בקבוצה הן אסותא מרכזים רפואיים, מכבידנט, בית בלב ומכבי ממבט ראשון. גם רשת הרפואה המשלימה מכבי טבעי פועלת תחת קרן מכבי כיחידת סמך.

 

לראשונה מזה 40 שנה, נפתח השנה בית חולים ציבורי חדש - אסותא אשדוד - אשר מהווה בשורה של ממש לתושבי הדרום. בית החולים תוכנן ונבנה בסטנדרטים יוצאי דופן מבחינה רפואית, בדגש על רמת המכשור והשירות שיוענק למטופל. בבית החולים ייפתחו מחלקות במגוון תחומים כגון קרדיולוגיה, כירורגיה כללית וכירורגית ילדים, אורולוגיה, אורתופדיה, עיניים, א.א.ג, ילדים, יולדות, פגיה, נשים כולל הריון בסיכון גבוה ועוד. בית החולים ומרפאות החוץ תוכננו בדגש מיוחד על רצף טיפולי בין בית החולים לקהילה, תוך הבטחת שירות רפואי מתקדם.


מתוך קמפיין מכבי שירותי בריאות עם אדיר מילר
מתוך קמפיין מכבי שירותי בריאות עם אדיר מילר

הסביבה התחרותית

שוק שירותי הבריאות בישראל כולל ארבע שחקניות: מכבי שירותי בריאות, שירותי בריאות כללית, קופת חולים מאוחדת וקופת חולים לאומית. השוק מפוקח על ידי רגולציה ממשלתית, ועל כן מידת השפעתן של הקופות על סל המוצרים שהן מציעות למבוטחים מוגבלת. בשנת 2016 רשמה מכבי שירותי בריאות את נתוני הצמיחה הגבוהים ביותר בקרב הקופות, עם 21,004 מצטרפים חדשים נטו.

 

האתגר השיווקי

קטגוריית שירותי הבריאות היא צפופה ורוויה, ועל אף חסמי המעבר הנמוכים יחסית, השוק מתאפיין באחוזי מעבר נמוכים מאוד בין הקופות (כ-1.5% בשנה). פעמים רבות הלקוחות מתקשים להבדיל בין ההצעות של הקופות השונות ונרתעים מעיסוק בנושאי בריאות.

 

לפיכך, האתגר השיווקי המרכזי של מכבי שירותי בריאות הוא הובלת חדשנות בתחומי הרפואה, השירות והטכנולוגיות, אשר תייצר ערך משמעותי ללקוחות ואשר תעודד אותם לבחור בסל השירותים הטוב ביותר.

 

השקת שירותים חדשניים

בעולם בו הצרכנים רגילים לקבל כל פיסת מידע בזמן אמת ובכל מקום, משקיעה מכבי בחדשנות ובהוספת שירותים דיגיטליים במטרה לשפר את חוויית השירות. חברי הקופה מקבלים מגוון גדול של שירותים באמצעות אתר מכבי און-ליין או באפליקציית מכבי בסלולר, הכוללים שירותי זימון תורים לרופאים, אחיות ודיאטניות, תקשורת עם רופא המשפחה ורופא הילדים.

 

השנה הורחב השירות, והוא כולל גם תקשורת ישירה עם רופאי נשים. במסגרת השירות יכולה המטופלת ליצור קשר עם הרופא האישי שלה מחוץ לשעות פעילות המרפאה. שירות זה נוסף למכבי נשי אישי אשר הושק לפני כשנה - מוקד טלפוני המחובר לתיק הרפואי האישי של המטופלת ונותן מענה על שאלות בנושאי בריאות האישה, הריון ולידה.

 


מכבי קידס. אפליקציית מכבי קידס, המספקת שירות דיגיטלי לרפואת ילדים, זכתה בפרס החדשנות הבינלאומי של מוצר השנה - בחירת הצרכנים, ומשרתת כ-30 אלף חברים. השירות באפליקציה מאפשר שיחת וידאו או שיחה טלפונית עם רופא הילדים האישי מחוץ לשעות פעילות המרפאה, ומקיים מוקד טלפוני בין השעות 7:00-19:00, במסגרתו ניתן מענה רפואי תוך חיבור לתיק הרפואי של הילד. בנוסף מספק השירות אפליקציה ייעודית המלווה את כל שלבי התפתחות הילד, ומתזכרת על חיסונים ובדיקות שיש לערוך. סקרים בקרב חברי הקופה העלו שביעות רצון כללית גבוהה מהשירות, שימוש חוזר ונכונות להמלצה בפני הורים אחרים.

 

הזדהות באמצעות טביעת אצבע. למעלה מ-75% מחברי מכבי - יותר מ-1.5 מיליון חברים - מבצעים פעולות דיגיטליות באמצעות שם משתמש וסיסמה. למעלה מ-900 אלף לקוחות עושים שימוש באפליקציית מכבי. מדי שנה מתבצעות כ-33 מיליון פעולות בערוצים הדיגיטליים של מכבי, מתוכן מאות אלפי ביקורים וירטואליים אצל רופאים ומיליוני זימוני תורים. השנה השיקה מכבי אפשרות להזדהות באמצעות טביעת אצבע בכניסה לאפליקציה במכשירים הניידים, והיא הקופה הראשונה המאפשרת זיהוי באופן זה.

 

קלות המעבר והשירות

השנה הקדישה מכבי קמפיין פרסומי לקידום קלות המעבר לשורותיה, תוך דגש על הרחבת מעטפת השירות בערוצים הדיגיטליים והייעוץ הרפואי מעבר לשעות הפעילות. את הקמפיין הוביל הקומיקאי אדיר מילר אשר מכהן כפרזנטור של הקופה בשנים האחרונות. במסגרת הקמפיין הדגים מילר כמה קל לעבור למכבי, וגילם דמויות שונות שחייהן השתנו לטובה בעקבות המעבר.

 

דברים שלא ידעת על מכבי

  • בשנת הפעילות הראשונה היו למכבי 250 חברים. כיום היא מטפלת במעל שני מיליון חברים.
  • למעלה מ-900 אלף חברים הורידו את אפליקציית מכבי.
  • 30 אלף חברים הורידו את אפליקציית מכבי קידס לליווי הילד בכל שלבי ההתפתחות.
  • מדי שנה מתבצעות כ-33 מיליון פעולות בערוצים הדיגיטליים של מכבי.
  • בשנת 2016 רשמה מכבי את נתוני הצמיחה הגבוהים ביותר לעומת שאר הקופות, עם 21,004 מצטרפים נטו.

 

אבני דרך בחיי מכבי שירותי בריאות

1941 - סניף ראשון של קופת חולים מכבי נפתח בתל אביב.

1975 - מכבי מתרחבת לצפון הארץ באמצעות מיזוג עם קופת חולים אסף.

1994 - מכבי רוכשת את בית החולים אסותא.

2011 - השקת הסיסמא מתקדמים בשבילך.

2013 - השקת הביטוח המשלים מכבי שלי.

2014 - השקת שפה תקשורתית חדשה למותג יש קופות חולים ויש מכבי.

2015 - הפרסומת בה מוצג הניתוח הראשון של אדיר מילר זוכה בפרס הפרסומת האהובה ביותר של השנה.

2016 - קמפיין אדיר מילר עונה לחברים במוקד מכבי שובר שיאי צפייה עם שישה מיליון צפיות.

2017 - חברת הבת אסותא פותחת את בית החולים הציבורי אסותא אשדוד, מקבוצת מכבי.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2017 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות