בנספרסו בדקו וגילו: איך אתם אוהבים את הקפה שלכם

השנה השיקה נספרסו ישראל את מכונת הקפה Vertuo, המאפשרת להכין קפה פרימיום בכוס גדולה – לה מתלוות 25 קפסולות בטעמים שונים. במסגרת ההשקה נפתח בית קפה ייחודי במרכז תל אביב

פורסם בתאריך: 10/12/2019, גיליון 1995

ב-1976 רשם אריק פארב, עובד קונצרן נסטלה השוויצרי, פטנט על מכונת קפה שיועדה לשוק העסקי. 20 שנה מאוחר יותר, ב-1996, רשמה החברה את בקשת הפטנט הראשונה שלה להכנת קפה באמצעות קפסולות אטומות עשויות אלומיניום המכילות קפה טחון - מה שהיווה את נקודת הפריצה של נספרסו לשוק מכונות הקפה העולמי. מאז מקפידה נספרסו העולמית להיות קשובה לרצונות הצרכנים בכל העולם, ומספקת פתרונות לדרישות הנוגעות לאיכות הקפה ומגוון טעמי הקפסולות. במקביל מקפידה החברה גם על ייצור מוצרים באופן אתי, המפגין כבוד והתחשבות בערכים הקשורים באיכות הסביבה.

 

החברה מייצרת קפסולות בשימוש באלומיניום – באופן אשר שומר על איכות הקפה מפני לחות ואור ומאפשר למחזר את המוצרים שוב ושוב. כבר ב-1991 השיקה החברה מערך מיחזור קפסולות בשוויץ, במסגרתו הקפסולות המשומשות נגרסות, הקפה מופרד מאריזת האלומיניום, והאלומיניום מותך ומשמש לייצור מוצרים חדשים בתעשייה. הקפה המשומש נשלח לשמש כחומר בערה או דשן.

 

ב-2008 הקימה נספרסו העולמית את נספרסו ישראל, המנוהלת על ידי המנכ"ל משה מרי. מאז השקתה בארץ שינתה נספרסו את תרבות צריכת הקפה בישראל, בזכות הצעת ערך המורכבת לא רק ממכונות איכותיות וממגוון קפסולות המכילות תערובות קפה ייחודיות, אלא גם בזכות הקפדה על יישום תפיסת שירות וחוויה הוליסטיים. החברה מספקת שירות ללקוחות בטלפון, באינטרנט, באפליקציית המובייל ובחנויות הבוטיק של המותג הפרוסות ברחבי הארץ. בהמשך לאסטרטגיה הבינלאומית של המותג, בשנים האחרונות השלימה נספרסו פריסה רחבה בשוק העסקי בישראל, באמצעות החטיבה העסקית שהוקמה בשנת 2014. ב-2013 הקימה החברה מערך מיחזור עצמאי בישראל, כדי לאפשר ללקוחות המעוניינים בכך למסור את הקפסולות למיחזור מלא.

 


הסביבה התחרותית

הצרכן הישראלי דורש קפה איכותי, לא רק בבתי קפה ומסעדות, אלא גם במקום העבודה ובבית. התחרות על רגעי הקפה השונים של הצרכנים מתחזקת בשנים האחרונות – עם התרחבות רשתות הקפה הגדולות, ופתיחת עוד ועוד בתי קפה פרטיים לצדן. במקביל, גם החברות הפרטיות מבינות את רצון העובדים לקפה איכותי ומשתפות פעולה עם חברות הקפה, בעוד שזירת מכונות הקפה הביתיות צומחת וגדלה משנה לשנה, ומושכת שחקניות חדשות במטרה לנגוס נתחים מהשוק הצומח.

 

האתגר השיווקי

כשחקנית המובילה בשוק הקפה בקפסולות בישראל, נספרסו ממשיכה לפעול כדי לספק לצרכנים מענה בכל נקודות הקפה שלהם - בבית, במשרד או בבית הקפה. לאור התחרות הגוברת בשוק, החברה מתמודדת עם הצורך להמשיך ולייצר ערך מוסף עבור לקוחותיה, הן בהיבט המוצרי והן בהיבט האתי-ערכי.

 


הפתרונות היצירתיים

השנה מיקדה נספרסו את פעילותה השיווקית ביצירת פתרונות ייחודיים לקהל לקוחותיה. החברה בחרה לספק פתרונות חדשניים עבור כל אחת מנקודות הקפה של הצרכנים באופן המבוסס על צורכיהם, תוך יצירת מענה בקטגוריה שעד עתה נותרה ללא מענה - קפה איכותי בכוס גדולה.

 

מסקר שערכה החברה בתחילת השנה עלה כי הלקוח הישראלי מעדיף קפה בכוס גדולה – העדפה שעד כה לא זכתה למענה. על פי תוצאות המשאל, שנערך בקרב 500 נשאלים בני 18-65, 65 אחוזים מהישראלים עדיפים לשתות קפה בכוס גדולה, ובמיוחד בשעות הבוקר.

 

בתגובה לכך, השיקה נספרסו ישראל את מכונת הקפה ורטו (Vertuo) – אשר מובילה תת-קטגוריה חדשה, קפה פרימיום בכוס גדולה. המכונה החדשה בעלת טכנולוגיית מיצוי קפה ייחודית, ומלווה אותה מגוון של 25 קפסולות המחולקות ל-5 גדלי קפה - ואלטו (414 מ"ל), מאג (230 מ"ל) גראן לונגו (150 מ"ל), אספרסו כפול (80 מ"ל) ואספרסו (40 מ"ל). החידוש במכונה הוא שהיא יודעת לזהות את סוג הקפסולה ולהכין את הקפה המבוקש.

 

במסגרת ההשקה פתחה נספרסו ישראל בית קפה פופ-אפ במרכז תל אביב, שהציע ללקוחותיו ממגוון תערובות הקפה של Vertuo. בית הקפה פעל במשך חודש ימים, והציע חוויית בילוי שונה: הלקוחות יכלו לבחור אם לשלם על הקפה, או לצלם סלפי במקום, לפרסם את התמונה ברשתות החברתיות ולתייג את נספרסו. כמו כן, הוגש בבית הקפה קינוח שפותח במיוחד עבורו - 'קאפקרון', שילוב של קאפקייק עם מקרון. בנוסף, הלקוחות שהתארחו בבית הקפה קיבלו את הקפה בכוס זכוכית מעוצבת וממותגת עם שמם, שהוענקה להם במתנה בסיום הבילוי. המהלך זכה להצלחה רבה, ומאות תמונות ואלפי סטוריז הועלו לרשתות החברתיות במהלכו.

 

דברים שלא ידעת על נספרסו

  • נספרסו עובדת עם יותר מ-100 אלף חקלאים מ-13 מדינות.
  • נספרסו משתפת פעולה עם כ-45 שותפים שונים, בהם ארגון Fair Trade וברית יערות הגשם, במטרה לייצר פתרונות לאתגרי סביבה וקיימות.
  • 82% מאספקת הקפה של נספרסו מקורה בתוכנית AAA לקיימות ואיכות, שמהותה תמיכה במחייתם ורווחתם של מגדלי הקפה.
  • בשלוש השנים האחרונות נטעה נספרסו מעל ל-1.4 מיליון עצים באזורי גידול הקפה, במסגרת מבצע שיימשך עד להשלמת מכסת היעד – שתילת 5 מיליון עצים עד סוף שנת 2020.

סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2019 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות