"הזדמנות לשחקני הדיסקאונט": מה מחפשים המצטרפים החדשים לחגיגת הקניות אונליין
פורסם בתאריך: 03/10/2018, גיליון 1938
הקניות
באינטרנט ממשיכות לרשום צמיחה נאה, אבל נתונים חדשים מצביעים על מספר שינויים שמשפיעים
על הצמיחה בקניות המקוונות. קן סיזר, סגן נשיא לתובנות בחברת הייעוץ Rakuten
Intelligence וניקי
בירד, סגנית נשיא לחדשנות קמעונאית בחברת Aptos, דנו בשינויים בתחום בווובינר
שנערך עבור RetailWire, גוף החשיבה המוביל בנושא
קמעונאות.
מהנתונים
שהוצגו על ידי השניים עלה, כי צרכן מקוון בארצות הברית מוציא בשנה בממוצע 2,000
דולר על קניות באינטרנט, לעומת 1,700 דולר לפני שנתיים. עוד עולה, כי תדירות
הקניות של הצרכנים המקוונים נמצאת במגמת עלייה, בעוד שסך סל הקנייה הממוצע נמצא
דווקא בירידה (50 דולר השנה לעומת 54 דולר לפני שנתיים).
הנתון המעניין ביותר שהביאו השניים מתייחס לצרכנים החדשים שנכנסו לזירת הקניות באינטרנט. מתוך 36 מיליון צרכנים בארצות הברית שהחלו לבצע קניות מקוונות בשנתיים האחרונות, 56% הם גברים מבוגרים בעלי הכנסה נמוכה יחסית. קהל זה מבצע קניות גדולות יותר בקטגוריות כגון מוצרי אלקטרוניקה, רכבים וציוד ספורט, לעומת קהלים קודמים שהחלו לקנות ברשת.
לפי נתון מעניין נוסף, רק 27% מהקונים המקוונים החדשים קונים באמזון. זאת, לעומת 34% בקרב קהלים ותיקים יותר במשחק הקניות המקוונות. לדברי סיזר ובירד, הנתונים הללו מסמנים הזדמנות גדולה לשחקני הדיסקאונט, שעד היום גילו פעילות חלשה יחסית באינטרנט.
לדברי בירד, הכניסה של הקהל הזה לקניות ברשת מהווה הזדמנות גם לחברות מוצרי הצריכה, שצריכות לייצר עבורו חוויית קנייה פשוטה יותר מזו המוצעת באמזון. סיזר הוסיף כי על החברות למצוא דרכים לתגמול הצרכנים, במטרה שהם יחזרו ויגדילו את סל הקניות שלהם באינטרנט.