דיבור נגוע: מדוע המסחר הקולי לא ממריא?

תחום הקניות באמצעות הרמקולים החכמים גדל בקצב איטי מהצפוי - אך ייתכן שיש פתרון באופק

פורסם בתאריך: 25/02/2020, גיליון 2001

חברת המחקר eMarketer הורידה בתחילת החודש את תחזית הצמיחה שלה בכל הנוגע לקניות באמצעות רמקולים חכמים. לטענת חברת המחקר, החסם המרכזי בתחום הוא נושא אבטחת המידע והבטחת התשלומים.

 

ממחקר שנערך על ידי חברת Hub Entertainment Research בקרב 2,512 צרכנים בארצות הברית, עלה כי 39% מהמשתמשים ברמקולים החכמים מודאגים מנושא הפרטיות ואבטחת המידע. בין הדאגות המרכזיות נמצא החשש שהשיחות שלהם יגיעו לאנשים לא רצויים, לצד החשש מנושא המידע שנאסף עליהם ללא ידעתם. כך לדוגמה, הודיע לאחרונה האיחוד האירופי כי הוא שוקל לאפשר למשטרה גישה לרמקולים החכמים בבתי הצרכנים.


אקו של אמזון. יותר מוזיקה – פחות קניות
אקו של אמזון. יותר מוזיקה – פחות קניות

בחברת המחקר ציינו את העובדה כי מרבית הרמקולים החכמים הנמצאים בשוק כיום אינם כוללים מסך, מה שיכול לשנות משמעותית את חווית הקנייה באמצעות הקול. "קיימת בעייה אמיתית מפני שהצרכנים אינם יכולים לראות את המוצר לפני הרכישה", אמרה ויקטוריה פטרוק, אנליסטית בכירה בחברת המחקר.

 

מהצד השני, ב- eMarketerרואים עלייה במספר המשתמשים ברמקולים החכמים המאזינים בעזרתם למוזיקה (81.1%) או שואלים שאלות (78.8%). אך במקביל מצאה חברת המחקר כי הצרכנים פשוט אינם משתמשים במכשיר לביצוע קניות.

כתבות נוספות