מחקר: הצרכנים לא אוהבים שימוש בסלנג ובשפה לא תקנית

69% מהצרכנים מוצאים את השימוש המותגי בסלנג מטריד, לעומת רק 31% מתוכם שמוצאים אותו מגניב

פורסם בתאריך: 11/07/2017, גיליון 1879

התחרות הגדולה במדיה החברתית מביאה מותגים רבים לשימוש בסלנג ובשפה שאינה תקנית כדי למשוך את תשומת ליבם של הצרכנים. אולם דו"ח חדש של חברת Sprout Social, המספקת כלים לניהול השיווק במדיות החברתיות, מגלה כי המגמה הזו אינה מתקבלת יפה בקרב הצרכנים.

Sprout Social. הסלנג עובד פחות
Sprout Social. הסלנג עובד פחות
מהדו"ח עולה כי 69% מהצרכנים מוצאים את השימוש של המותגים בסלנג כ"מטריד", לעומת רק 31% מתוכם שמוצאים אותו "מגניב".
שני הדברים היחידים אשר מטרידים את הצרכנים יותר משימוש בסלנג הם שילוב פוליטיקה בקמפיינים פרסומיים, ופגיעה ישירה בקבוצות צרכנים. 71% מהצרכנים מצאו את השימוש בפוליטיקה כ"מטריד" ו-88% מצאו את הפגיעה בקבוצות צרכניות שונות כ"מטרידה". 67% מהמשתתפים במחקר התייחסו באופן שלילי למותגים שמבקרים מותגים מתחרים.
בקרב בני דור המילניום נתפס השימוש בסלנג כמטריד פחות. רק 59% מבני קבוצת הגיל הזו אמרו כי הם רואים את השימוש של המותגים בסלנג כבעייתי, לעומת 41% שראו אותו כמגניב. בקרב בני דור הבייבי בומרס ובני דור ה-X עמד היחס על 74% לעומת 26%.
ואכן, מספר מותגים הפונים לקהלים צעירים ערכו לאחרונה קמפיינים מוצלחים שהשתמשו בסלנג ובשפה לא תקנית כדי להגיע לקהלים צעירים ברשתות החברתיות. "השימוש בסלנג עוזר לצרכנים להתחבר למותגים בצורה אישית יותר" אמרה מליסה דוקו מהאתר eZanga.com.
מהצד השני, השימוש בסלנג וניסיון לתקשר בשפה חופשית יותר עשוי לעבוד לרעת המותגים. זאת משום שפעמים רבות המותגים מאמצים ביטויים לאחר שאלו כבר נחשבים מיושנים בקרב הצרכנים.

כתבות נוספות