אמזון בדרך להפוך לפלטפורמת הפרסום הטובה בעולם

מאמר שפורסם לאחרונה בעיתון ניו יורק טיימס מסביר מדוע היכולות של אמזון יאפשרו למערכת הפרסום החדשה שלה להביא את התוצאות הטובות ביותר עבור המפרסמים

פורסם בתאריך: 30/01/2019, גיליון 1955

מנוע החיפוש והפרסום של גוגל מסוגל לדעת מה אנשים מחפשים ולהתאים להם פרסומות שעונות במדויק על הצרכים שלהם בזמן נתון. פלטפורמת הפרסום של פייסבוק מאפשרת למפרסמים לפלח את קהל המשתמשים של הרשת החברתית ולהציג להם פרסומות ממוקדות. אך נראה כי פלטפורמת הפרסום המדויקת ביותר תגיע בקרוב דווקא מכיוונה של ענקית המסחר המקוון אמזון.

 

מאמר שפורסם לאחרונה בעיתון ניו יורק טיימס מתאר את היכולות העצומות של פלטפורמת הפרסום של אמזון ומסביר מדוע בקרוב היא תוכל לגבור בקלות על הפלטפורמות האחרות.

 

אם, למשל, רשת של מכונים אורטופדיים רוצה להביא לקוחות חדשים, היא תוכל למקד את הפרסומות שלה באנשים שקנו מייצבי ברכיים באמזון, הנמצאים בקרבה לסניפי הרשת; כאשר חברת שירותים פיננסיים תרצה להביא לקוחות חדשים, היא תפנה לאנשים שקנו באמזון ספרי הדרכה על יציאה לפנסיה. כאשר חברת אשראי תרצה להשיג לקוחות חדשים, היא תפנה ללקוחות שרכשו באמזון באמצעות כרטיסים של המתחרים. כך המפרסמים מנצלים את היתרון הבלתי מעורער של אמזון, היכולת לדעת את הרגלי הקנייה של הצרכנים.

 

אמזון. פלטפורמת הפרסום הטובה בעולם
אמזון. פלטפורמת הפרסום הטובה בעולם

ההערכות בשוק מדברות על כך כי עסקי הפרסום של אמזון כבר שווים 125 מיליארד דולר - יותר מהשווי של נייקי או IBM.

 

אך בעוד שמרבית הצרכנים מכירים את יכולות הפרסום של אמזון באתר המכירות שלה, המפרסמים מתלהבים דווקא מהאפשרות להביא את יכולות המיקוד המתקדמות לאתרים חיצוניים ולהציע רשת של באנרים ופרסומות וידאו, תוך כדי הכרזת תחרות ישירה על גוגל ופייסבוק.

 

היכולת של אמזון להכיר את הצרכנים היא לא פחות ממדהימה. היא יודעת בדיוק מה הצרכנים קונים, היכן הם גרים, באיזה כרטיס אשראי הם משתמשים, ואפילו מתי הם חולים (באמצעות מעקב אחר הזמנות מהירות של סירופ שיעול, לדוגמה). אתר רישום מתנות הלידה של אמזון מאפשר לה לדעת גם הכל על הילדים במשק הבית.

 

עד לאחרונה היכולות לעבוד עם פלטפורמת הפרסום של אמזון היו שמורות רק למפרסמים הגדולים ולסוכנויות הפרסום שלהם. אבל עכשיו נראה, כי החברה הולכת לפתוח את פלטפורמת הפרסום שלה גם למפרסמים קטנים יותר בשיטת פרסם זאת בעצמך.

 

מותגים שישתמשו בפלטפורמת הפרסום בשיטת הפרסום העצמי יוכלו לבחור מבין מאות של קהלים וסגמנטים ממוקדים המתבססים על מגוון עצום של פרמטרים שונים ממגון השירותים המסופקים על ידי החברה.

 

כך למשל, סוכנות הפרסום Quartile Digital ערכה פיילוט במערכת הפרסום של אמזון במסגרתו היא שמה לב כי צרכנים שקנו חטיף מסוים קנו גם מקלוני פיצה על בסיס כרובית. התובנה הייתה ששני המוצרים הם חלק מדיאטה דלת פחממות. לפיכך, החברה הריצה פרסומות רק לצרכנים שרכשו מוצרים מופחתי פחמימות. הפרסומת, שרצה למשך שלושה שבועות, נחשפה שלוש מיליון פעמים, זכתה ל-22,000 הקלקות ול-4,000 רכישות של המוצר. במילים אחרות, 20% המרה, שהם נתון דמיוני כמעט בתחום הפרסום המקוון.

 

כתבות נוספות