דוח: הצרכנים מעדיפים מותגים בינלאומיים על פני מותגים מקומיים בעוד ועוד קטגוריות

מהדוח הבינלאומי של נילסן עולה, כי למעשה רק בשתי קטגוריות הצרכנים מעדיפים מותגים מקומיים

פורסם בתאריך: 19/12/2017, גיליון 1901

בעולם של בחירות צרכניות אינסופיות כמעט, איזה משקל נותנים הצרכנים למקום היצור של המוצר בהחלטות הרכישה שלהם? מחקר בינלאומי חדש של נילסן, שכלל מעל 31 אלף משיבים ב-65 מדינות בעולם, מנסה לענות על השאלה.

 

באופן היסטורי, ההעדפות של הצרכנים מסביב לעולם התחלקו בין מותגים בינלאומיים לבין מותגים מקומיים על פי קטגוריות מסחר שונות. מהמחקר החדש של נילסן עולה, כי למעשה רק בשתי קטגוריות הצרכנים עדיין מעדיפים תוצרת מקומית: מוצרי חלב ומזון טרי.

 

קוקה-קולה. הצרכנים רוצים ניחוח בינלאומי
קוקה-קולה. הצרכנים רוצים ניחוח בינלאומי


מהצד השני, צרכנים מסביב לעולם מעדיפים בצורה משמעותית יצרנים בינלאומיים במגוון קטגוריות כולל מוצרי תינוקות, מוצרי טיפוח אישי ומשקאות מוגזים. המחקר הנוכחי מגלה, כי עוד קטגוריות עוברות צד כשהצרכנים מעדיפים את המותגים הבינלאומיים.

 

בין הקטגוריות הללו ניתן למצוא את הקפה והתה, כמו גם מים מינרליים ומים מבוקבקים. המעבר של הסנטימנט הצרכני בקטגורית המים הוא מעניין במיוחד, כאשר רק 30% מהצרכנים בעולם מעדיפים מים מינרליים או מים מבוקבקים מתוצרת מקומית, לעומת 70% המעדיפים לרכוש את המים שלהם ממותגים בינלאומיים.

 

בקטגורית הקפה והתה הנתונים דומים למדי, כאשר רק 29% מהצרכנים מעדיפים לרכוש ממותגים מקומיים בקטגוריה. בקטגורית המשקאות המוגזים 18% מהצרכנים מעדיפים תוצרת מקומית; בקטגורית האלכוהול 16%, ובקטגורית משקאות האנרגיה רק 14%.


כתבות נוספות