מערכת חדשה לתמחור דינמי מבטיחה להילחם בבזבוז המזון ברשתות

חברת הזנק ישראלית מייבאת לתחום קמעונאות המזון את שיטת התמחור הדינמי המקובלת בענפי התעופה והמלונאות, ומבטיחה לחסוך כסף ולהציל את העולם

פורסם בתאריך: 22/08/2017, גיליון 1885

קרוב ל-60 מיליארד טון של מזון מתבזבזים מדי שנה בארצות הברית, כך עולה מנתונים של משרד החקלאות האמריקאי. 10% מהבזבוז נובע ממזונות שנזרקו על ידי רשתות המזון לאחר שתוקפם פג.

Wasteless. חוסכים לשני הצדדים
Wasteless. חוסכים לשני הצדדים
חברת הזנק ישראלית-אמריקאית בשם Wasteless מנסה למנוע חלק מהבזבוז באמצעות מערכת חדשה אותה היא מכנה "האינטרנט של הקמעונאים" (על בסיס האינטרנט של הדברים).
המערכת החכמה מאפשרת לנטר את הזמן בו יושבים המוצרים על מדפי רשתות השיווק, ומציעה תמחור דינמי בהתאם לפקיעת התוקף או הטריות של המוצרים. המערכת משלבת בתוכה את טכנולוגית ה-RFID, לצד מנוע תמחור דינמי המבוסס על מספר גדול של אלגורתמים, במטרה להציג את המחיר הנכון בהתאם להתיישנות המוצרים על המדף. המערכת מאפשרת לקמעונאים לשנות באופן אוטומטי את מחירי המוצרים בהתאם למועד פקיעת התוקף שלהם.
בנוסף מספקת המערכת התראות לקמעונאים על מוצרים שעומדים לאזול מהמדף, בכוונה לחדש את המלאי בהקדם האפשרי.
"תמחור דינמי היא פרקטיקה שבשיגרה בתחומי מסחר אחרים, כמו למשל תעופה ותיירות", מסביר מנכ"ל החברה, בן בירון. "אין סיבה שקמעונאי המזון לא יוכלו גם הם ליהנות מהטכנולוגיה הזו". בירון אומר כי  הטמעת הטכנולוגיה תביא לחיסכון משמעותי עבור הקמעונאים ולמחירים נוחים יותר עבור הצרכנים. כמו כן, הטכנולוגיה יכולה להביא להפחתה משמעותית בבזבוז המזון, המהווה 40% מסך כמות הזבל העולמית.
לחצו כאן לפרטים נוספים: www.wasteless.co
כתבות נוספות