שנת הפתרונות הדיגיטליים של חברת כאל

חברת כרטיסי האשראי כאל שמה דגש במהלך השנה האחרונה על פיתוח פלטפורמות דיגיטליות וחדשניות בתחום האשראי, המבוססות על פתרונות בזמן אמת לצרכים המשתנים של הלקוח. השנה הייתה החברה הראשונה להשיק שחזור אונליין של הקוד הסודי דרך אפליקציה ואתר החברה

פורסם בתאריך: 13/12/2016, גיליון 1852

חברת Cal הוקמה בשנת 1979 בשם “כרטיסי אשראי לישראל“, ושימשה כזכיינית הבלעדית בישראל של חברת Visa הבינלאומית. עם השנים הצטרפו גם מותגי האשראי Diners Club ו-MasterCard לפורטפוליו של החברה. חברת Cal נמצאת בבעלות משותפת של בנק דיסקונט (72%) והבנק הבינלאומי (28%).

לפני עשור הייתה Cal החלוצה מבין חברות האשראי בישראל אשר פיתחה תכניות אשראי חוץ-בנקאי ללקוחות פרטיים, ובמשך השנים טיפחה את יתרונה היחסי באמצעות פיתוח מגוון תכניות אשראי ומוצרים פיננסיים. במקביל יצרה Cal שותפויות אסטרטגיות להקמת מועדוני צרכנות מכל תחומי הצריכה והפנאי, המעניקים ללקוחות הטבות, הנחות והחזרים כספיים - ובהם Fly card - מועדון בשיתוף חברת אל על, הממיר נקודות שנצברו ברכישות עם כרטיס האשראי לכרטיסי טיסה בחברת אל על, וכן מועדונים - Cal365, Cal-H&O, Miles & More, PowerCard, YOU ו-Calfix.

לצד קהל היעד של מחזיקי הכרטיס פועלת Cal גם מול בעלי עסקים, ומספקת להם שירותי סליקה, פתרונות מימון וכלים לניהול פיננסי.

Cal פועלת תחת ערכים של יושרה מקצועית ואדיבות, במטרה להגשים ללקוחותיה את הרצונות והצרכים שלהם, בכל זמן ובכל מקום.

ערכים של יושרה מקצועית ואדיבות
ערכים של יושרה מקצועית ואדיבות
האתגרים השיווקיים
בשנים האחרונות עומדים בפני Cal שני אתגרים מרכזיים:
1. יצירת בידול מול חברות כרטיסי האשראי המתחרות.
2. הנגשת השימוש בכרטיס, באופן שיאפשר ללקוח לבחור בכרטיס Cal בכל עסקה.

פתרונות למגזר הפרטי
המיקוד העסקי של Cal בלקוחותיה מלווה במגוון פתרונות ושירותים. הארנק הדיגיטלי של Cal, באמצעות אפליקציית הארנק Cal4U, זוכת פרס החדשנות הבינלאומי של "מוצר השנה" לשנת 2016 בקטגוריית אמצעי תשלום, מאפשרת ללקוחות החברה גישה נוחה לחשבון ממכשירי הסמארטפון והטאבלט. האפליקציה מאפשרת צפייה בפירוט העסקאות, פריסת חיובים, נטילת הלוואה חוץ-בנקאית, תזכורות לתשלומים עתידיים, קבלת זיכויים ועוד.

בנוסף, מאפשר הארנק הדיגיטלי גם את השירותים הבאים:

תשלום במסעדות מהארנק הדיגיטלי - ממחקרים שנערכו ב-Cal עלה כי אחד היישומים החשובים ביותר ללקוחות הוא היכולת לשלם במסעדות ישירות מהסמארטפון. לכן כוללת האפליקציה יישום המאפשר לשלם באלפי מסעדות ברחבי הארץ באמצעות הסמארטפון, מבלי לשלוף את כרטיס האשראי מהארנק.

כדי לתמוך ביישום, ערכה החברה במהלך השנה החולפת מספר שיתופי פעולה עם רשתות אוכל מובילות, כגון בורגראנץ', פיצה האט וקפה ג'ו שהעניקו ללקוחות הטבה בעת התשלום באמצעות הארנק הדיגיטלי.

שוברים דיגיטליים בהנחות אטרקטיביות – כאל מאפשרת רכישת שוברים דיגיטליים בהנחות אטרקטיביות דרך אפליקציית Cal4U ללא צורך בכרטיס האשראי הפיזי.

לאחר בחירת השובר המבוקש והתשלום דרך האפליקצייה מקבל הלקוח קוד הנשלח בהודעת SMS, באמצעותו ניתן לממש השובר באופן אישי או להעבירו כמתנה לאדם נוסף.

Cal קרדיט - שירות חדש נוסף של Cal מאפשר לחלק משיכות מזומן ועסקאות שנעשות בחו"ל למספר תשלומים. השירות מתאפשר באמצעות מסרון שמקבל הלקוח מיד לאחר ביצוע הרכישה, במסגרתו ניתן לבחור את מספר התשלומים ולאשר את הפעולה.

כמו כן מציעה Cal מגוון של שירותים נוספים, בהם:

הזמנת כרטיס אשראי בתהליך אינטרנטי מלא - השיקה Cal פלטפורמה המאפשרת ללקוחות קיימים וחדשים להזמין כרטיס בצורה מקוונת, ולקבלו בתוך כ-3 ימי עסקים עם שליח.

חבילת Cal חו“ל - חבילת הטבות ללקוחות הנוסעים לחו“ל, משלב תכנון הנסיעה ועד החזרה הביתה. החבילה כוללת הטבה מיוחדת לקניות בדיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון, הנחה על השכרת רכב, מדריך שיחור ליעד הנסיעה, ביטוח נסיעות חינם ועוד.

כרטיסי אשראי מעוצבים - Cal היא חברת האשראי היחידה המאפשרת לעצב את כרטיס האשראי באופן אישי ובקלות, דרך האפליקציה או אתר החברה.

מלווה במגוון פתרונות ושירותים
מלווה במגוון פתרונות ושירותים
שחזור הקוד הסודי
במהלך 2017 יחויבו העסקים בישראל להתקין מסופי EMV חכמים, הדורשים את הכנסת הקוד הסודי בכל רכישה באשראי. מסופים אלו נפוצים כבר באירופה ובארצות הברית. כתוצאה מכך, לקוחות שלא יזכרו את הקוד הסודי שלהם לא יוכלו להשלים את העסקה.

מניתוח שנעשה בחברה עלה כי נכון להיום, הלקוחות להם מנפיקה Cal את כרטיס האשראי זוכרים לרוב רק את הקוד הסודי של כרטיס האשראי הראשי בארנק.

עד לאחרונה, תהליך שחזור הקוד הסודי היה מסורבל ואיטי, ודרש שיחה טלפונית וקבלת שחזור הקוד באמצעות הדואר - תהליך שערך שבוע לכל הפחות. ב-Cal הבינו שבעולם של קבלת החלטות מיידיות, יש לספק את הקוד באופן מיידי. לכן השיקה Cal שירות המאפשר את קבלת הקוד הסודי דרך אפליקציית הארנק הדיגיטלי - ארנק Cal4U.

כדי להנגיש את השירות, מתמקדת החברה בזירת הנסיעות לחו"ל - שם נדרש השימוש בקוד כבר היום. בתחילת הקיץ, רגע לפני עונת הנסיעות הושק קמפיין פרסומי שהוקדש לפתרון החדש.

השלב הראשון של המהלך כלל קמפיין טלוויזיה בכיכובה של הפרזנטורית, ליאת הר-לב. בשלב השני השיק המותג מתחם באתר האינטרנט מאקו תחת השם "החופשה המושלמת במאקו". המתחם כלל מגוון כתבות תוכן שסיפקו עצות, טיפים והצעות לבילוי ביעדים הפופולריים של הישראלים בחו"ל, כגון המקומות הסודיים של היעדים הנחשקים, הדברים שאסור לשכוח כשיוצאים לחופשה, התנהלות כלכלית נכונה בחו"ל ועוד. הכתבות נעטפו בהצעת הערך של שחזור הקוד הסודי והפניות להורדת האפליקציה.

המהלך זכה להצלחה גדולה, ובנוסף כמות השימושים באפליקציית המותג גדלה בשיעור משמעותי.

כמות השימושים באפליקציית המותג גדלה בשיעור משמעותי
כמות השימושים באפליקציית המותג גדלה בשיעור משמעותי
פתרונות למגזר העסקי
חברת Cal בעלת ניסיון של למעלה מ-30 שנים בתחום הסליקה, ומספקת שירותים רבים:

סליקה - אגף לקוחות עסקיים ב-Cal סולק את MasterCard, Visa, ו-Diners Club. החל מ-2012 סולקת Cal גם את ישראכרט.

Cal Pos - אפליקציה המאפשרת לבתי עסק לכבד כרטיסי אשראי של לקוחות בצורה קלה ומאובטחת, באמצעות קורא כרטיסים המתחבר לסמארטפון או לטאבלט.

אשראי לבתי עסק - Cal מספקת לבתי העסק מגוון רחב של פתרונות אשראי, כגון הלוואות, מקדמות, ניכיון שוברים, כרטיסי אשראי לעסק, כרטיס B2B ועוד.

Cal4biz - האפליקציה לעסקים של Cal, המאפשרת לבתי העסק להתעדכן בזיכוי הקרוב של העסק בהחלקת אצבע וללא שימוש בסיסמה (Swipe), לצפות בנתונים כספיים, לאתר ולבטל עסקאות ועוד.

Cal ביזנס - כלי ניהולי המספק מידע עסקי לעשרות אלפי העסקים הסולקים עם החברה. המידע מסייע לנתח מהלכים עסקיים ולתכנן טוב יותר מהלכים עתידיים.

קרדיט Online - שירות אשר הושק השנה ומיועד לעסקים הסולקים ב-Cal, המאפשר לבצע הקדמת זיכוי באמצעות אפליקציית Cal4Biz או אתר Cal עסקים.

לאחר ביצוע הפעולה, בית העסק מקבל את הכסף לחשבונו תוך 3 ימי עסקים. השירות החדש מאפשר גמישות במועדי הזיכוי, ולמעשה מקדים את סכום הסליקה שעומד לרשותם.

דברים שלא ידעת על Cal
  • ראשי התיבות של Cal (כאל) הם כרטיסי אשראי לישראל.
  • הלוגו של Cal מורכב מעשרות אימג‘ים של כרטיסי אשראי.
  • Cal הינה חברת כרטיסי האשראי היחידה בישראל, המציעה ללקוחותיה כרטיס אשראי מעוצב.
  • Cal היא חברת כרטיסי האשראי עם מספר מועדוני הצרכנות הגדול ביותר בישראל.
  • Cal היא חברת האשראי היחידה המאפשרת רכישת שוברים דיגיטליים ותשלום במסעדות באמצעות הארנק הדיגיטלי - Cal4U.
  • Cal היא הנציגה הבלעדית בישראל של מותג דיינרס - כרטיס האשראי הראשון בעולם.

אבני דרך בחייו של כאל 
1979 - חברת “כרטיסי אשראי לישראל“ מתחילה לשווק את Visa בישראל.
1989 - החברה מפתחת, לראשונה בישראל, את שיטת צבירת הנקודות תמורת מתנות.
2001 - החברה ממותגת מחדש תחת השם Cal.
2013 - Cal מתמקדת באסטרטגיית “הלקוח במרכז“ ומבצעת שינוי ארגוני.
2014 - השקת שפה פרסומית חדשה, תחת הסיסמא 'מה שטוב בשבילי’, ו'מי שאין לו כאל חבל'.
2015 - השקת תשלום במסעדות באמצעות הסמארטפון.
2016 - השקת שירות שחזור הקוד האישי ושוברים דיגיטליים.

כתבות נוספות