מדוע הצרכנים מתעלמים מאפליקציות חדשות?

מחקר חדש מגלה כי מרבית הצרכנים משתמשים במספר קטן של אפליקציות, ואינם פתוחים להורדת אפליקציות חדשות למכשיר הנייד

פורסם בתאריך: 13/12/2016, גיליון 1852

הקמעונאים משקיעים סכומים גדולים בפיתוח אפליקציות מובייל במטרה ליצור נאמנות בקרב הצרכנים - אבל מחקר חדש של חברת מחקר האינטרנט comScore מגלה כי הצרכנים פשוט לא מורידים אותן. לטענת מחברי המחקר הסיבה היא הצרכנים השמרנים - שמתעלמים מהשפע, ומשתמשים במספר קטן בלבד של אפליקציות.

האפליקציה של אמזון. תופעה נדירה
האפליקציה של אמזון. תופעה נדירה
מהמחקר עולה כי צרכן ממוצע מקדיש 45% מזמן השימוש באפליקציה אחת בלבד, ומעדיף להשקיע תשע מתוך 10 דקות ממוצעות בחמש האפליקציות החביבות עליו.
עוד עלה במחקר, כי 49% מהצרכנים אינם מחפשים באופן אקטיבי אחר אפליקציות חדשות ואינם מורידים אפליקציות על בסיס חודשי.
מבין הקמעונאים שנבדקו במחקר, האפליקציה הקמעונאית היחידה שרשמה פופולריות היא זו של אמזון - שנמצאת ב-25% מהמכשירים בארה"ב.
במאמר שהתפרסם לאחרונה הציע העיתון וושינגטון פוסט כי על בסיס הנתונים האלו, ייתכן שעל הקמעונאים להפסיק לפתח אפליקציות ולעבור לפתוח בּוֹטים חכמים, שיאפשרו להם לתקשר עם הצרכנים על גבי הפלטפורמות בהן הם משתמשים - דוגמת פייסבוק, סנאפצ'ט ואחרים.
כתבות נוספות