הצרכנים קונים באינטרנט, אוספים בחנויות ומאלצים את הרשתות לחשב מסלול מחדש

המציאות החדשה בעולם הרב-ערוצי תחייב את הקמעונאים לתכנן מחדש את הצורה שבה הם משרתים את הקונים

פורסם בתאריך: 12/12/2017, גיליון 1900

עולם הקמעונאות הרב-ערוצי (omnichannel) משנה לחלוטין את ענף הקמעונאות. חלק מהשינויים הללו ניתנים לצפייה, ועם חלקם מתמודדים הקמעונאים בזמן אמת. אחת מאפשרויות הרכישה הפופולריות ביותר בשנים האחרונות בארה"ב, כמו גם במדינות נוספות בעולם, היא הזמנת מוצרים באינטרנט ואיסופם בחנויות. אבל בעוד שהתמיכה הטכנולוגית היא פשוטה למדי, בפועל הרשתות נדרשות למציאת פתרונות לוגיסטיים מאתגרים.

 

במרבית הרשתות שמציעות ללקוחותיהן את אופציית הרכישה הזו הוקמו דוכני איסוף זמניים, אך ככל שהאופציה נהיית נפוצה יותר כך הם קורסים תחת העומס. בנוסף, במרבית החנויות הסחורה מאוחסנת בחלק האחורי של החנות, בעוד דוכן האיסוף נמצא בחלקה הקדמי. כמו כן, אריזת המוצרים לאיסוף דורשת עבודה נוספת מהמוכרנים, ופעמים רבות מצבת כוח האדם במקום אינה ערוכה לפעילות מסוג זה. כתוצאה מכך, העובדים רצים בחנויות בלי סדר, והבלגן שנוצר פוגע בהכנסות.

 

Click and collect. הטרנד החם בעולם הקמעונאות
Click and collect. הטרנד החם בעולם הקמעונאות

באופן אירוני, דווקא חוסר המוכנות בעקבות הצלחת פורמט הקנייה באינטרנט והאיסוף בחנויות צפוי להכריח את הקמעונאים להשקיע בשני נושאים שהוזנחו עד היום - תכנון מחדש של שטח החנות וטכנולוגיות תקשורת מתקדמות למוכרנים ברצפת המכירה.

השינוי נמצא אומנם רק בתחילתו אך הוא מתרחש מהר יותר אצל הרשתות הגדולות. רשת בסט ביי, לדוגמה, מקצה חלק גדול בקדמת החנויות שלה לעמדות איסוף לקניות שהתבצעו באתר האינטרנט של החברה.

כתבות נוספות