האם הקמעונאות המסורתית בדרך להכחדה?

מאמר שפורסם לאחרונה בעיתון ניו יורק טיימס טוען כי בעידן המכירות הישירות, הקמעונאות המסורתית תמצא את עצמה מחוץ לזרם המרכזי

פורסם בתאריך: 06/06/2017, גיליון 1874

שוק ה-Direct-to-Consumer (שיווק ישיר לצרכן) רושם בשנים האחרונות צמיחה מהירה במיוחד. במאמר שפורסם לאחרונה בעיתון ניו יורק טיימס הועלתה ההשערה כי מגמת הצמיחה הזו תביא בסופו של דבר להעלמות הקמעונאות המסורתית מהעולם.

Wish. סופה של הקמעונאות?
Wish. סופה של הקמעונאות?
במאמר מספר הכותב, ג'ון הרמן, על חוויית הקניות שלו באפליקציית Wish, המאפשרת לצרכנים לרכוש מוצרי חשמל, הלבשה ומוצרים נוספים ישירות מהמפעלים בסין. לטענתו, אחת הסיבות להצלחת האפליקציה נעוצה בהסכם שנערך בשנת 2010, המאפשר לספקים הסינים לשלוח חבילות במשקל של עד 450 גרם במחיר נמוך במיוחד.
לטענתו של הרמן, שילוב בין מחירים נמוכים במיוחד והתנהגות צרכנית אותה הוא מכנה "מחפשי המציאות", מוכיח את עצמו כמוצלח במיוחד ורושם דרישה גדולה בקרב הצרכנים. לדבריו מדובר במשוואה אשר מעלה בסימן שאלה את המשך קיומם של הקמעונאים הפיזיים והמקוונים.
אולם לא ברור האם תפיסת "סוף הקמעונאות כפי שאנו מכירים אותה", כפי שהיא מוצגת במאמר, תוכיח את עצמה במציאות. הצרכנים עדיין מעריכים שירות לקוחות טוב, ולא בטוח שהם יוכלו לקבל אותו מאפליקציות מבוזרות המציעות להם לרכוש ישירות ממפעלים מעבר לים. 
ההתקדמות הטכנולוגית של השנים האחרונות הובילה מספר משווקים גדולים לפעילות בזירת המכירות הישירות. כך למשל, פרוקטר אנד גמבל השיקה שירות מינויים המאפשר לצרכנים לרכוש מוצרי צריכה יומיומיים ישירות ממנה. גם אמזון השיקה לאחרונה שירות דומה, המאפשר לחברות מוצרי צריכה להציע לצרכנים באופן ישיר, ללא צורך במתווכים.

כתבות נוספות