נשמע מעולה: המכירות באמצעות הסייענים הקוליים תופסות תאוצה

36% מהאוכלוסייה הבוגרת בארצות הברית כבר מחזיקה סייען קולי, לעומת 32% בשנת 2018

פורסם בתאריך: 23/07/2019, גיליון 1978

31 מיליון אמריקנים יערכו השנה קניות באמצעות סייענים קוליים כמו גוגל הום ואקו של אמזון. עלייה של 31.6% לעומת 2018. כך עלה מנתונים של חברת המחקר הבינלאומית eMarketer. המילה "קניות" מתייחסת לחיפוש אחר מוצרים והוספתם לסל (לא כולל בהכרח את השלמת הרכישה). 21 מיליון אמריקנים צפויים להשלים לפחות רכישה אחת באמצעות סייענים קוליים בשנת 2019.

 

38 מיליון צרכנים בארצות הברית צפויים לערוך קניות באמצעות הסייענים הקוליים עד שנת 2021. כך מעריכים האנליסטים של חברת המחקר. עוד עלה מהדוח, כי ארבעה מתוך 10 לקוחות שיחזיקו בביתם סייען קולי, ישתמשו בו לצורכי קניות.

 

אקו של אמזון. עניין של נוחות
אקו של אמזון. עניין של נוחות

"משתמשים חדשים בודקים את יישומי הקניות של הסייענים הקוליים, והמאמצים המקדימים כבר משתמשים בהם לחיפוש מוצרים ומבצעים", אמר ג'ימי צ'אנג, אנליסט תחזיות בכיר בחברת המחקר. מחברי הדוח התייחסו גם למחקר של Bizrate Insights שהתפרסם בחודש שעבר ולפיו 21% מבעלי הסייענים הקוליים משתמשים בהם להזמנת תכנים בידוריים כמו סדרות וסרטים. זאת, לעומת רק 11% בשנת 2018.

 

מחברי הדוח מאמינים כי אחד החסמים המרכזיים בתחום הקניות הקוליות הוא חוסר היכולת של הצרכנים לראות את המוצר שהם מזמינים. עוד נכתב בדוח, כי חלק לא מבוטל מהצרכנים משתמשים בסייען הקולי רק למטרות הבסיסיות שבגלן רכשו אותו כמו הפעלת מוזיקה, עדכוני מזג האוויר והקראת חדשות. מדוח של אדובי עלה, כי 36% מהאוכלוסייה הבוגרת בארצות הברית כבר מחזיקה סייען קולי, לעומת 32% בשנת 2018.

כתבות נוספות