מוכרני העתיד: שותפים ולא רק עובדים

קמעונאים מסביב לעולם רוצים להפוך את המוכרנים למחוללי מכירות ברשתות החברתיות, אבל למגמה הזו עשויות להיות מגוון השלכות

פורסם בתאריך: 04/12/2018, גיליון 1947

קמעונאים רבים מסביב לעולם מייצרים תוכניות שותפים עבור העובדים שלהם, במסגרתם יכולים העובדים והמוכרנים בחנויות ליצור לעצמם פרופיל דיגיטלי, ליצור מעורבות, ולקבל אחוזים מהמכירות שהם מביאים לחנות.

 

כך לדוגמה, רשת בתי הכלבו נורדסטום השקיע במערכת של סטייליסטים אישיים, המאפשרת למוכרנים שלה לתקשר עם הלקוחות בעולם הדיגיטלי. רשת בתי הכלבו מייסיס מתפעלת גם היא תוכנית שותפים, שנכון לקיץ האחרון כללה 300 עובדים שלהם הייתה נוכחות משמעותית ברשת חברתית. התוכנית מאפשרת למשתתפים לקדם מגוון מוצרים לעוקבים שלהם, וכמובן לקבל עמלה על מכירות שיעשו באמצעות הרשת החברתית שלהם.

 

מייסיס. מוכרנים שהופכים למשפיענים
מייסיס. מוכרנים שהופכים למשפיענים

אך למעבר לשיטת השותפים עשויות להיות מספר השלכות עתידיות:

חלוקה בין המוכרנים בחנות לבין השותפים בתוכנית. באופן טבעי, סביר להניח כי לא כל המוכרנים בחנות נהנים מרשת חברתית ענפה ולכן הם ירוויחו, באופן טבעי, פחות ממוכרנים בעלי רשת חברתית גדולה.

 

תגמול עבור השפעה. הקמעונאים חייבים להבין כי מוכרנים שמשתתפים בתוכניות שותפים מסוג זה יצפו לתגמול עבור המכירות שהם מביאים, במיוחד כשמדובר על עבודה מחוץ לשעות העבודה.

 

משפיענים שמופעים מתישהו לעבודה. חלק מהצרכנים יעדיפו לבצע רכישות בעזרת שותפי-על, אך על בעלי החנויות לזכור שהם צריכים גם למלא בכל זמן נתון את מכסת המוכרנים בחנות. לכן, רצוי ליצור סידור עבודה מסודר שנותן מענה טוב לשני הערוצים.


כתבות נוספות