תוכנית אחת בנטפליקס מרעידה את שוק האופנה

שוק הבגדים מיד שנייה זוכה לפריחה בארצות הברית וההשפעה על חברות האופנה המהירה צפויה להיות עצומה

פורסם בתאריך: 30/04/2019, גיליון 1966

תוכנית עיצוב ואורח חיים שעלתה בנטפליקס מתגלה כבעלת השפעה עצומה דווקא על תחום הביגוד. התוכנית, "עושים סבר עם מרי קונדו", במסגרתה מסדרת המנחה היפנית את בתיהם של אנשים, עלתה בנטפליקס בארצות הברית בתחילת השנה. כתוצאה מההצלחה של התוכנית נוצר מה שזכה לכינוי "אפקט מרי קונדו" – עשרות אלפי צרכנים שנפטרים מהבגדים שלהם ותורמים אותם למטרות צדקה. כתוצאה מכך, שוק הבגדים מיד שנייה זוכה לתחייה.

 

האפקט הזה מגיע בזמן בו הצרכנים מודעים יותר להשפעה של האופנה המהירה על איכות הסביבה וכתוצאה מכך גדלה הפתיחות שלהם לרכישת בגדים מיד שנייה. בשנת 2013 רק 57% מהצרכנים אמרו כי הם מעדיפים לרכוש ממותגים ידידותיים לסביבה, לעומת 72% מהצרכנים שיעדיפו כיום לרכוש מחברות ומותגים ידידותיים לסביבה.


מרי קונדו. תחילתה של מהפכה?
מרי קונדו. תחילתה של מהפכה?

גם אתרים מקוונים כגון Swap.com ו- ThredUpתורמים לחיזוק המגמה, כאשר הם מאפשרים לצרכנים לרכוש ביגוד מיד שנייה מכל מקום, תוך שהם מעניקים חוויה של אתר אופנה רגיל. ThredUp מוכרת כיום מוצרים של 35 אלף מותגים, והיא מטפלת בכל יום במעל למאה אלף פריטים יחודיים.

 

כאשר קמעונאיות מוזלות כגון Payless עומדות בפני פשיטת רגל, אין ספק כי שוק המוצרים למכירה חוזרת נמצא במגמת עלייה, והוא צפוי לצמוח באופן משמעותי יותר משוק האופנה המהירה בשנים הקרובות.

 

נכון לעכשיו, המילניאלס ובני דור הבייבי בומרס הם הצרכנים המרכזיים של פריטי יד שנייה, אך נראה כי גם הדורות הצעירים יותר יצטרפו בקרוב למגמה, שצפויה להשפיע בצורה משמעותית על ענף האופנה.


כתבות נוספות