ערוץ הקניות - הדור הבא: מכירות בשידור חי אונליין

שידורי הקניות שכבשו את אסיה והביאו לעלייה דרמטית במכירות של מותגים החלו לאחרונה לחדור גם לשוק בארה"ב

פורסם בתאריך: 07/05/2019, גיליון 1967

הקניות באמצעות הזרמת וידאו (סטרימינג) זוכות לצמיחה חסרת תקדים במדינות אסיה, ועכשיו הן מגיעות גם לארצות הברית. אירועי הקנייה בשידורים חיים מאפשרים לצרכנים לרכוש את המוצרים המוצגים בהם בדומה לשדורים בערוצי הקניות הטלוויזיוניים השונים. ההצעה המיוחדת המוצגת בשידור מייצרת אצל הצופים תחושה של לחץ לרכוש את המוצר לפני שהוא יאזל מהמלאי או לפני סיום השידור.

 

ההבדל המרכזי בין שידורי הקניות באינטרנט לאלו שבטלוויזיה הוא היכולת של הצופים לשאול שאלות במהלך השידור. נדבך נוסף לפופולריות של השידורים האלו באסיה היא השתתפותם של משפיעני רשת שמעבירים את השידור לקהל העוקבים שלהם.

 

כך למשל, אתרים כגון עליבאבא ו-JD עשו שימוש משמעותי בטקטיקת המכירות הזו במהלך חגיגת הקניות הסינית - הסינגל דיי. משפעני הרשת שמשתתפים מקדמים מכירות של מותגים בשיטת האפיליאציה (שיווק שותפים), עבור נתח מהרווחים.

 

ShopShop. כי אף אחד לא אוהבת להחמיץ דילים טובים
ShopShop. כי אף אחד לא אוהבת להחמיץ דילים טובים

"מדובר למעשה בערוץ הקניות האמריקאי על סטרואידים", אמרה ליז פלורה, חוקרת בחברת גרטנר. לדבריה, בסין הקווים בין בידור, רשתות חברתיות וקניות הם מטושטשים יותר מאשר בעולם המערבי.

 

ענקית הריהוט המקוונת Wayfair ערכה לאחרונה אירוע מכירות בשידור ישיר במקביל למכירה בת 36 שעות שהיא ערכה בחנות. גם אמזון השיקה לאחרונה שירות לשידור ישיר של מכירות. עובדי החברה מראים את המוצרים ומסבירים עליהם במהלך השידור החי. בין הפלטפורמות שמציעות כבר היום שידור חי של מכירות ניתן למצוא אתShoclef ShopShop ואחרות.

 

כתבות נוספות