יוניליוור לרשתות החברתיות: "תנקו את התוכן או שנפסיק לפרסם"

סמנכ"ל השיווק של החברה בכנס המנהיגות של לשכת משווקי האינטרנט: "אנחנו נתעדף השקעה בפלטפורמות שמחויבות ליצירת חברה חיובית ובריאה"

פורסם בתאריך: 27/02/2018, גיליון 1911

בשבוע שעבר איימה חברת מוצרי הצריכה הבינלאומית יוניליוור כי היא תמשוך את הפרסום שלה מרשתות חברתיות כמו פייסבוק ויוטיוב אם הן לא יטפלו באופן מיידי בתכנים מפוברקים וידיעות פוגעניות.

 

"יוניליוור לא תשקיע בפלטפורמות שלא מגינות על ילדים, או כאלו שמייצרות מחלוקות וסביבה רוויית שנאה", אמר קיט וויד, סמנכ"ל השיווק של יוניליוור בכנס המנהיגות של לשכת משווקי האינטרנט (IAB). "אנחנו נתעדף השקעה בפלטפורמות אחראיות ומחויבות ליצירת חברה שוויונית, חיובית ובריאה", הוסיף וויד.

 

האמירה של וויד מגיעה בסביבה בה האמינות של הרשתות החברתיות נמצאת במגמת ירידה חדה, כאשר רק 30% מהאמריקנים מאמינים לרשתות החברתיות, לעומת 58% שמאמינים לתוכן שהם צורכים במדיות המסורתיות.

 

הפייק ניוז מטריד את המשווקים
הפייק ניוז מטריד את המשווקים


וויד קרא לאנשי תעשיית הפרסום להתאחד ולעבוד יחד על מנת לשפר את השקיפות ולבנות מחדש את אמון הצרכנים ברשתות החברתיות. "כאחד המשווקים הגדולים בעולם, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו סביבה בה הצרכנים שלנו לא מאמינים למה שהם קוראים, שומעים ורואים ברשת", הוסיף.

 

"כעסק המבוסס על מיתוג, יוניליוור צריכה את אמונם המלא של לקוחותיה במותגי החברה, ואין לנו אפשרות לעשות שום דבר שיפגע באמון הזה, כולל הבחירה בערוצי השיווק בהם אנו משתמשים", אמר וויד. "לכן, שנת 2018 היא השנה בה חייבת המדיה החברתית לזכות באמון שלה מחדש".

 

מדוח בינלאומי של מועצת סמנכ"לי השיווק (CMO), שכלל 300 משווקים בינלאומיים, עולה כי 72% מהם הבעיו דאגה מהנזק שעשוי להעשות למותגים שלהם בפרסום פרוגרמתי הצמוד לתכנים שאינם ראויים.

 

כתבות נוספות