בלי הנחות: נורדסטרום בונה על מותגים שמוכרים ישירות לצרכנים

רשת בתי הכלבו מאמינה כי שילוב של מותגים שנמכרים ישירות לצרכן ברשת, יאפשר לה להגדיל את אחוז המוצרים הנמכרים במחיר מלא

פורסם בתאריך: 24/07/2018, גיליון 1931

רשת בתי הכלבו נורדסטרום ממשיכה בניסיונות לברוח מהגורל שהיכה בשנתיים האחרונות בקמעונאים אחרים בתחום. כחלק מהאסטרטגיה שלה, הרשת ממשיכה להביא לצרכנים מוצרים שלא יוכלו למצוא ברשתות אחרות, כמו למשל מותגים שמוכרים רק בערוצים ישירים לצרכן (DTC).

 

לאחרונה, הרשת הוסיפה למגוון שלה מוצרים של מותגים המוכרים ישירות לצרכן, כמו למשל מותג ההנעלה הייחודי Allbirds, מותג האופנה Everlane ואחרים. כך עולה מדיווח שהתפרסם באתר Business Insider.

 

Allbirds. מעכשיו גם בנורדסטרום
Allbirds. מעכשיו גם בנורדסטרום

מהדיווח עלה, כי מוצרים שנמכרים ישירות לצרכנים יוצרים בדרך כלל אחוזי רווחיות גבוהים יותר, והמוכרים נוטים פחות לתת הנחות. נכון להיום, 40% מההכנסות של נורדסטרום מגיעות ממוצרים שנמכרים במחיר מלא, והיא מתכוונת שהמספר הזה יגדל ל-50% מהמכירות עד שנת 2020.

 

מותגים שמוכרים ישירות לצרכנים מציעים את המוצרים שלהם בדרך כלל רק באינטרנט ובחנויות פופ-אפ שנפתחות לזמנים מוגבלים. בשנים האחרונות זוכים המותגים האלו להצלחה, זאת בניגוד לרשתות הכלבו המסורתיות שחלקן נסגרו וחלקן חוות קשיי הישרדות גדולים. לכן, נראה כי המיקוד של נורדסטרום במותגי המכירה הישירה עשוי להצליח ולעשות את העבודה עבור הרשת.

 

בנקודה זו מתעוררת השאלה - האם מותגים שמתבססים בעיקר על הייחודיות שלהם, לא יאבדו את היתרון היחסי הזה כאשר יתחילו להימכר גם ברשת ארצית כמו נורדסטרום.

כתבות נוספות